Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile au fost mai bune pentru sectoarele Telecom, Imprimante si Multifunctionale si Electronice, arata studiul citat, in care se precizeaza, de asemenea, ca piata de IT a fost relativ stabila, in timp ce sectorul Foto a inregistrat o scadere rapida fata de ratele de crestere din prima parte a anului. "Electrocasnicele mici nu au performat prea bine (-7.0%), iar electrocasnicele mari au avut inca un trimestru dificil, scazand cu 9.9%", puncteaza GfK.
In telecomunicatii, gama variata de smarphone-uri a contribuit la cresterea valorica a sectorului, astfel ca, potrivit studiului, valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri a inregistrat in al treilea trimestru al anului 2012 o crestere semnificativa de 12.3% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2011, insumand 53 milioane de euro.
"Datorita portofoliului variat de produse, segmentul de telefoane smartphone a reusit sa determine o crestere a valorii pietei de telecom. Telefoanele de tipul mobilephones raman dominante in ceea ce priveste volumul pe piata totala de telecom si in trimestrul al treilea al anului 2012", arata GfK.
In ceea ce priveste electronicele, studiul arata ca vanzarile din T3 2012 au marcat inca un trimestru bun, avand in vedere ca vanzarile totale au crescut cu 3.5%, valoarea totala a pietei de electronice fiind de 60 milioane de euro. "Se poate spune ca, inca o data, cea care aduce valoare adaugata pe piata de electronice este aceeasi categorie", spun expertii GfK, care adauga ca 50 milioane de euro au venit doar din vanzarile de televizoare plate. In concluzie, performanta stabila a intregului sector poate fi atribuita evolutiilor pozitive de pe piata televizoarelor plate. Acest lucru arata ca pentru restul electronicelor, vanzarile sunt inca slabe si in scadere, se mai arata in studiu.
Vremuri dificile pentru electrocasnicele mici
Categoria electrocasnicelor mici a avut in 2012 un al treilea trimestru dificil, cu vanzari totale in scadere cu 7% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la un total de 25 milioane de euro, spun reprezentantii GfK. Astfel, vanzarile au fost afectate negativ de performanta multor grupe de produse, dar, mai ales, de cele cu scadere de doua cifre cum ar fi aparatele pentru prepararea alimentelor, storcatoarele de fructe si legume si uscatoarele de par. In cazul aparatelor pentru prepararea alimentelor, toate segmentele au contribuit la declinul sectorului.
Cresteri semnificative se regasesc la categoria de aparate pentru prepararea bauturilor calde, se precizeaza in studiu. Concret, cu exceptia filtrelor de cafea, vanzarile de masini de cafea si espresso au inregistrat cresteri in perioada iulie-septembrie 2012. "Consumatorii romani prefera masinile de cafea care folosesc capsule sau pad-uri si cele fullautomatic. Aceste decizii au fost influentate si de scaderea preturilor", explica realizatorii studiului.
Electrocasnice mari: Inca pe un trend descrescator
Sectorul electrocsnicelor mari a scazut cu 9.9% in valoare in T3 2012, comparativ cu acelasi trimestru a lui 2011 inregistrand 84 milioane de euro. "Chiar daca septembrie 2012 a scazut doar usor fata de anul trecut, vanzarile slabe din iulie 2012 si august 2012 de pe majoritatea pietelor de electrocasnice mari au influentat foarte mult performanta acestui trimestru", se precizeaza in documentul citat.
Similar cu celelalte evolutii trimestriale, si in T3 2012 pietele de aragazuri, frigidere si masini de spalat rufe trec prin vremuri dificile, inregistrand rate de scadere de doua cifre. Declinul acestor piete mari, -12% in medie, este cauzat in mare parte de scaderi importante in cererea consumatorilor (unitati vandute), pretul mediu diminuandu-se cu nu mai mult de 5% in acest trimestru fata de T3 2011. Pietele mai mici, cuptoare, plite si uscatoare de rufe, si-au continuat evolutia pozitiva, in timp ce piata de masini de spalat vase stagneaza.
"In concluzie, piata electrocasnicelor mari de sine statatoare pierde teren, in timp ce segmentul incorporabilelor creste cu aproximativ 6% in valoare in T3 2012 fata de T3 2011, reprezentand 11% din valoarea pietei de electrocasnice mari", informeaza realizatorii studiului.
Comentarii articol (1)