Indicatorii privind veniturile familiei si situatia economica a tarii dau usoare semne de revenire. Daca in aprilie anul trecut, aproape 58% dintre cei chestionati considerau ca situatia financiara a familiei lor era mai rea decat in 2011, la distanta de un an doar 49% dintre romani mai cred acest lucru, in vreme ce 20% se asteapta ca situatia lor chiar sa se imbunatateasca si 41% sa ramana la fel ca in prezent. 12 procente afirma ca traiesc mai bine decat in aprilie 2012. Datele sunt prezentate in Barometrul de Incredere a Consumatorului realizat lunar de compania de cercetare de piata GfK. Citește articolul
Anul 2012 a adus cele mai mari cote de incredere in randul populatiei de la declansarea crizei economice pana in prezent, indicele general masurat de Barometrul de Incredere a Consumatorului realizat de GfK pentru Comisia Europeana atingand o medie anuala de -37, se arata in cel mai recent studiu GfK transmis redactiei noastre. Citește articolul
Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania a inregistrat o usoara scadere in cel de-al treilea trimestru din 2012, astfel ca vanzarile au insumat 337 de milioane de euro, cu 1.3% sub valoarea de anul trecut, arata cel mai recent studiu GfK remis AvocatNet.ro. Citește articolul
73% dintre romani considera ca situatia economica este mai rea decat acum un an, se arata intr-un studiu realizat GfK remis AvocatNet.ro. Pe de alta parte insa, studiul arata ca, desi increderea in politicieni a scazut, speranta ca veniturile vor creste este din ce in ce mai mare. Citește articolul
Doar 4 din 10 romani folosesc serviciile bancare online (Internet banking), ceea ce face ca, in Europa Centrala si de Est, Romania sa se situeze pe penultimul loc la acest capitol, tara noastra depasind doar Bulgaria in clasament, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata GfK. Citește articolul
Nivelul de incredere al romanilor este, in continuare, cel mai scazut din Europa, insa se afla intr-o usoara revenire la acest inceput de an, potrivit Barometrului de Incredere a Consumatorului, realizat de GfK pentru Comisia Europeana. Citește articolul
Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi, doua treimi dintre acestia fiind barbati, potrivit studiului GfK Roper Report, care analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor. Citește articolul
Romanii si greci sunt cei mai pesimisti europeni in ceea ce priveste consumul privat in 2011, ei resimtind cel mai intens efectele crizei financiare si nivelul ridicat al datoriei tarilor lor, se arata intr-o analiza la nivel european a GfK privind consumul privat in 2010 si perspectivele pentru 2011. Citește articolul
Potrivit unui studiu realizat de GfK Romania, 93% dintre persoanele chestionate declara ca fac cadouri pentru cei apropiati cu ocazia sarbatorilor de iarna. Insa, efectele crizei economice se resimt si la nivelul cumparaturilor dedicate Sarbatorilor, multi dintre romani preferand sa achizitioneze pachetele promotionale. Citește articolul
Mai mult de jumatate dintre romani (56%) spun ca reusesc cu greu sa isi acopere cheltuielile curente, in vreme ce aproape un sfert spun ca au datorii, se arata intr-un studiu realizat de GfK Romania. De asemenea, putin peste jumatate dintre romani spun ca se asteapta la o inrautatire a situatiei economice actuale. Citește articolul