Potrivit rezultatelor prezentate de GfK, si in privinta situatiei economice generale a tarii, romanii sunt ceva mai optimisti decat in anii trecuti. Numai doua treimi dintre ei cred ca economia nu merge bine, in vreme ce in aprilie 2012 procent acestora era mai mare cu 8%. 47% dintre cei chestionati nu vad o redresare a situatiei economice in urmatoarea perioada. Exista totusi aproape 13 procente dintre ei care spera intr-o revenire.
Cu toate acestea, opt din zece romani considera ca vremurile pe care le traim sunt nefavorabile economisirii, atat pentru prezent, cat si pentru urmatoarea perioada. Prin urmare, si intentia de achizitie a unor bunuri de folosinta indelungata este foarte scazuta. Numai 3% intentioneaza sa isi cumpere sau sa isi construiasca o casa in urmatoarea perioada si doar 6% sa-si achizitioneze un autoturism. Acestea sunt unele dintre cele mai mici procente inregistrate pentru acesti doi indicatori ai Barometrului de Opinie pana in prezent. Un numar ceva mai mare dintre cei chestionati, aproape 18%, isi doresc totusi sa investeasca in lucrari de imbunatatire a locuintei.
Romanii nu sunt deloc optimisti in privinta inflatiei. Opt din zece cred ca preturile au fost mai ridicate decat acum un an, iar trei sferturi dintre ei estimeaza ca acestea se vor mari pe parcursul lui 2013.
Oamenii nu sunt increzatori nici in stabilitatea locurilor de munca: 68% cred ca somajul va creste in decursul acestui an, intr-o usoara scadere fata de aprilie 2012, cand 70% credeau acelasi lucru.
“Diminuarea accentuata a apetitului romanilor pentru investitii viitoare majore evidentiata de concluziile Barometrului de Incredere vine sa confirme si alte rezultate din studiile GfK care ne arata ca romanii investesc din ce in ce mai putin in bunuri de folosinta indelungata, mai ales in electronice si electrocasnice. La aceasta se adauga si temerile oamenilor legate de cresterea preturilor si neincrederea in stabilitatea locului de munca, reactii de altfel asteptate in contextul adancirii crizei economice”, declara Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.
Informatiile provin din Barometrul de Incredere a Consumatorului, studiu cofinantat de Comisia Europeana si realizat lunar de GfK Romania de peste 12 ani. Datele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste, esantionul fiind de 1000 de persoane intervievate in fiecare luna.
Comentarii articol (1)