Avand in vedere ca, potrivit art. 81 din Legea nr. 76/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2012, noul Cod de procedura civila urmeaza sa intre in vigoare la data de 1 februarie 2013, dat fiind ca prin Legea privind unele masuri pentru degrevarea instantelor judecatoresti, precum si pentru pregatirea punerii in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila sunt promovate o serie de solutii legislative vizand, in pri ncipal, pregatirea punerii in aplicare a noului Cod de procedura civila, avand in vedere ca prin Planul de masuri elaborat de Ministerul Justitiei si adoptat de Guvern prin Memorandumul cu tema „Pregatirea sistemului judiciar pentru intrarea in vigoare a noilor Coduri. Evaluarea situatiei actuale. Plan de masuri” s-a propus etapizarea, pe o perioada de 3 ani, a masurilor generate de cheltuielile de personal, infrastructura fizica si tehnologi a informatiei, bunuri si servicii, complementar solutiilor legislative ce fac obiectul legii mai sus mentionate care vizeaza, in principal, prorogarea aplicarii, pentru aceeasi perioada, a punerii in aplicare a unor dispozitii ale noului Cod de procedura civila, cum sunt cele privitoare la cercetarea procesului si, dupa caz, dezbaterea fondului in camera de consiliu, tinand seama de faptul ca este imperios necesar ca masurile legislative ce fac obiectul Legii privind unele masuri pentru degrevarea instantelor judecatoresti, precum si pentru pregatirea punerii in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de pro cedura civila sa intre in vigoare concomitent cu dispozitiile noului Cod de procedura civila, pentru a se evita dificultatile rezultat e din succesiunea intr-un interval scurt de timp a doua reglementari de procedura civila, continand norme de competenta, de procedura propriu-zisa si cu privire la caile de atac, generand un regim procedural neunitar pentru dosarele care se vor inregistra incep and cu data de 1 februarie 2013, intrucat neadoptarea, pana la data de 1 februarie 2013, a masurilor ce fac obiectul prezentului act normativ ar avea drept consecinta intrarea in vigoare, la aceasta data, a unor dispozitii din noul Cod de procedura civila pentru a caror punere in ap licare nu au fost luate masurile de ordin legislativ si logistic necesare, tinand seama de faptul ca neadoptarea masurilor propuse prin prezenta ordonanta de urgenta pana la data de 1 februarie 2013 ar putea genera blocaje la nivelul instantelor, cu consecinte grave de ordin procedural in activitatea de judecata, care a r putea conduce la afectarea dreptului de acces la justitie si a dreptului la un proces echitabil, in termen rezonabil, in considerarea faptului ca prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 967 din 20 noiembrie 2012 s-a constatat neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 1 pct. 11 si ale art. 299 alin. 11 din Codul de procedura civila in vigoare, iar Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu completarile ulterioare, consacra, la art. 94 pct. 2, o solutie legislativa similara, fiind necesara abrogarea acestor dispozitii, tinand seama ca este imperios necesara corelarea datei de intrare in vigoare a dispozitiilor art. 601 alin. (1) lit. a)-f) din Legea nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, cu modificarile si completarile ulterioare, cu data i ntrarii in vigoare a noului Cod de procedura civila, respectiv a art. 601 alin. (1) lit. g) cu data intrarii in vigoare a noului Cod de procedura penala, luand in considerare faptul ca amanarea aplicarii unor dispozitii introduse in legi speciale prin Legea nr. 76/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila nu ar trebuie sa fie de natura a afecta conceptia ge nerala a noii reglementari procesual-civile in materia cailor de atac, avand in vedere ca, pentru neparticiparea la sedinta de informare asupra beneficiilor medierii, noul Cod de procedura civila prevede sanctiunea amenzii judiciare, impunandu-se amanarea prevederilor referitoare la sanctiunea inadmisibilitatii cer erii de chemare in judecata, introdusa prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, precum si pentru modificarea art. II din Legea nr. 115/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, pentru o perioada necesara evaluarii eficacitatii noii sanctiuni, raportat la finalitatea urmarita, si anume popularizarea si incurajarea recurge rii la procedura medierii, luand in considerare necesitatea efectuarii unui studiu de impact si organizarii unei dezbateri publice extinse asupra normelor privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre profesionisti si consumatori, avand in vedere ca aspectele mai sus mentionate vizeaza un interes public si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, impunand adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta. in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Comentarii articol (1)