Tony Schwartz, CEO la Energy Project, jurnalist si colaborator la publicatiei HBR, ofera cateva recomandari utile in cadrul unui webinar si defineste angajamentul sustenabil la locul de munca ca fiind motorul care energizeaza angajatii sa ofere tot ce au mai bun.
Pornind de la studiul Global Workforce organizat anul trecut de catre compania americana Tower Watson, studiu in care au fost implicati 32.000 de angajati din 30 de tari si 50 de companii si care si-a propus sa masoare gradul de implicare al angajatilor, Tony Schwartz prezinta cateva sfaturi de urmat pentru organizatii.
Concluziile de baza ale studiului au aratat ca o implicare traditionala, chiar si la un nivel inalt, nu mai este suficienta pentru performanta angajatilor. Rezultatele au indicat ca, la nivel global, doarun procent de 35% din forta de munca este realmente implicata la locul de munca. Explicatia celor de la Energy Project este aceea ca, dorinta de implicare sau efortul depus de angajati nu garanteaza capacitatea sau abilitatea de a investi si energie.
Talentul, abilitatile sau pasiunea nu dau rezultate foarte bune daca nu au o baza de sustinere. Astfel, organizatiile trebuie sa apeleze la o noua paradigma denumita implicare sustenabila, care se refera la un mediu de lucru creat cu scopul de a promova starea de bine fizica, emotionala si sociala a angajatilor. Acestora se mai pot adauga inca doua “ingrediente” esentiale: starea de bine mentala si spirituala. Mai exact, este nevoie de un mediu care sa contina 4 elemente: cantitate, calitate, concentrare si scop, utile pentru a ajunge la o implicare reala si efectiva din partea angajatilor.
Daca avem in vedere noua lume tehnologizata si rapiditatea cu care se intampla sau se schimba lucrurile zi de zi, organizatiile trebuie sa-si gestioneze eficient angajatii si sa-i indrume sa-si “construiasca” resursele de energie care pot conta substantial la cresterea competentelor organizationale. Potrivit autorului, cele mai multe organizatii se confrunta cu o criza a competentelor, iar aceasta isi poate gasi o rezolvare cu mai multa concentrare pe resursa energiei ca un catalizator pentru finalizarea cu succes a diferitelor responsabilitati.
De asemenea, in webinar se face referire la 4 surse de energie care le dau angajatilor impulsul necesar pentru a performa la cel mai inalt nivel.
- Dimensiunea fizica pentru sustenabilitate la nivel fizic – Angajatorul trebuie sa le ofere angajatilor oportunitati si spatiu pentru refacere/recuperare. Acestia consuma o cantitate mare de energie care trebuie echilibrata pentru a genera perfomanta asteptata.
- Dimensiunea emotionala – Cum se simte un angajat are un mare impact asupra felului in care livreaza performanta. Atata vreme cat vor simti ca valoarea lor este apreciata, ca sunt resurse importante pentru organizatie, rezultatele vor fi diferite. Rolul unui lider este acela de a crea si a oferi energie pozitiva, de a fi autentic si de a arata un interes sincer pentru starea de bine a angajatilor.
- Dimensiunea mentala, cu referire la capacitatea de concentrare – O situatie destul de des intalnita este cea a multitasking-ului care pare sa rezolve multe probleme in orice organizatie. In realitate, acesta este un mit, deoarece o persoana nu poate rezolva eficient 2 probleme in acelasi timp. Este necesara o abordare care sa genereze timp de calitate redus acordat ambelor probleme.
- Dimensiunea spirituala are in vedere implicarea pentru acel ceva care are sens si conteaza pentru fiecare invidid in parte. Este necesar ca angajatorul sa ofere angajatilor dovezi care sa demonstreze faptul ca ceea ce fac ei conteaza pentru organizatie, dincolo de rasplata financiara.
Pentru a afla mai multe despre cum puteti crea un mediu de lucru eficient pentru angajati, puteti urmari inregistrarea webinarului Creating a Workplace that Really Works.
Articol aparut initial pe www.portalhr.ro. Puteti citi articolul original AICI.
Comentarii articol (2)