Statul a imprumutat 800 de milioane de lei, costurile au atins noi minime istorice, titreaza adevarul.ro.
Ministerul Finantelor Publice a imprumutat 800 de milioane de lei, exact suma vizata prin vanzare de certificate de trezorerie cu maturitate la 12 luni, iar costul de finantare a coborat la un nou minim istoric, de 3,98%. Subscrierile au fost insa de 3,03 miliarde de lei. Analistii ING Bank se asteptau la un randament maxim de circa 3,9%, acesta fiind nivelul inferior de pe piata secundara. Administratorii datoriei publice au mai vandut certificate cu scadenta la un an in luna aprilie, cand randamentul mediu acceptat a fost de 4,99% pe an. Atunci, Finantele au atras 600 milioane lei.
Cum a ajuns Romania importator net de energie, se intreaba capital.ro.
Ani la rand Romania a fost exportator net de energie. Criza economica din ultimii ani, lipsa investitiilor noi din acest sector in ceea ce priveste producatorii de energie conventionala si seceta au transformat tara noastra in importator de energie, asa cum reiese din datele publicate de mai multe autoritati sau institutii publice. Ce este si mai ingrijorator este faptul ca a scazut si consumul de energie in 2012, iar datele de primul trimestru al acestui an indica acelasi trend.
Capcanele taxei de autostrada. Cum vrea statul sa-si astampere foamea din banii soferilor, informeaza dailybusiness.ro.
3 euro pe suta de kilometri. Atat vom plati in viitor pentru a circula pe “vastele” autostrazi ale patriei. Ministrul Infrastructurii, Dan Sova, a pus deja “carul in fata boilor”, anuntand cu surle si trambite ca va taxa tot ce misca. Transportatorii trag un semnal de alarma. La foamea de bani de care sufera statul, n-ar fi exclus sa vedem birul peste tot. Ceea ce DailyBusiness.ro a anticipat, recent, intr-o analiza intitulata “Prima autostrada privata din Romania. Cat vom plati pentru a circula mai repede, a devenit, cateva zile mai tarziu, realitate.
Jurnalul.ro: Proiectul de reducere a TVA la paine "costa" 250 de milioane de lei. FMI cere alocarea sumei "din alta parte".
Premierul Victor Ponta a declarat ca pentru proiectul de reducere a TVA la paine va trebui sa se aloce 250 de milioane de lei. FMI a transmis Guvernului sa nu mearga doar pe ideea ca va acesti bani vor fi recuperati din combaterea evaziunii fiscala si sa aloce acesti bani din alta parte. Primul ministru spune ca reducerea TVA la paine nu se poate face decat pe tot lantul si ca proiectul poate debuta dupa rectificarea bugetara din luna iulie.
Autostrazile lui Sova vor creste in trei ani cat ale altora in 30, relateaza romanialibera.ro.
Ministrul delegat pentru infrastructura, Dan Sova, promite nici mai mult, nici mai putin decat 3 autostrazi, respectiv 230 de kilometri de ruta moderna, construiti in concesiune „pana la alegerile din 2016“. Primele abdicari de la ambitioasa tinta au si avut loc si deja si unele termene au fost impinse inainte. Tronsoanele de autostrada Comarnic-Brasov, Craiova-Pitesti si Centura de Sud a Capitalei vor fi finalizate pana la alegerile din 2016, a declarat recent, la o emisiune televizata, ministrul delegat pentru infrastructura si investitii straine, Dan Sova.
Comentarii articol (2)