Strategia Fiscala pentru 2006 aduce modificari la nivelul majoritatii taxelor, astfel încât sa creasca dezvoltarea economica si sa rezulte o fiscalitate mai solida, iar clasa de mijloc sa cunoasca o dezvoltare, a aratat ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, la conferinta cu tema "Codul Fiscal 2006 în contextul strategiei fiscale a României pe perioada 2006-2007".
În domeniul Taxei pe Valoarea Adaugata vor fi introduse noi masuri precum transpunerea în legislatia nationala a directivei europene referitoare la locul livrarii de gaze si electricitate, modificarea articolelor care au tangenta cu legislatia vamala, pentru a fi în concordanta cu prevederile proiectului Codului Vamal. Sunt avute în vedere, de asemenea, masuri pentru combaterea evaziunii fiscale prin: introducerea raspunderii în individual si în solidar pentru plata taxei, extinderea aplicarii masurilor de simplificare si pentru deseurile textile, de hârtie si plastic.
Pentru anul 2006 se vor introduce prevederi specifice pentru a asigura trecerea de la plafonul actual de scutire de 200.000 de lei noi, la plafonul de scutire de 35.000 de euro negociat cu Uniunea Europeana de la data aderarii precum si prevederi specifice crearii unei baze de informatii necesare pentru calcul resursei proprii de TVA pentru contributia pe care România trebuie sa o plateasca la Uniunea Europeana dupa data aderarii, potrivit strategiei pe 2006 a Ministerului Finantelor Publice.
În domeniul accizelor ministrul a declarat ca masurile vor viza continuarea procesului de armonizare a legislatiei cu directivele europene, majorarea accizelor la principalele grupe de produse supuse acestui regim (alcool, produse din tutun, produse energetice si electricitate), cu intrare în vigoare la data de 1 iulie 2006 potrivit angajamentelor din calendarele cuprinse în negocierile cu Uniunea Europeana. De asemenea, se urmareste introducerea în sfera de aplicare a accizelor a tuturor produselor care rezulta din prelucrarea titeiului precum si reautorizarea tuturor antrepozitelor fiscale si limitarea duratei de valabilitate a autorizatilor de antrepozit fiscal la 12 luni calendaristice. Sunt vizate si instituirea taxei anuale de autorizare si reautorizare ca antrepozit fiscal precum si neautorizarea ca antrepozite fiscale a agentilor economici care înregistreaza obligatii fiscale restante catre bugetul general consolidat.
Taxele vor fi diferentiate în functie de specificul activitatii si de zona în care se desfasoara aceasta activitate. De asemenea se va institui masura de confiscare si distrugere a instalatiilor de productie de alcool, pentru cei care desfasoara activitate de productie ilegala precum si cea de abilitarea Guvernului de a emite Hotarâri pentru instituirea unor masuri speciale în scopul contracararii tuturor faptelor de contrabanda si evaziune fiscala în ceea ce priveste produsele supuse accizelor.
În ceea ce priveste impozitul pe profit, se urmareste extinderea bazei informabile prin mai multe masuri precum limitarea naturii cheltuielilor de reclama si publicitate, restrângerea categoriilor de rezerve deductibile la calculul profitului impozabil prin eliminarea acelor rezerve specifice fata de celelalte categorii de contribuabili. Totodata se urmareste utilizarea din punct de vedere fiscal al limitei maxime a intervalului în care este cuprinsa durata normala de utilizare a mijloacelor fixe amortizabile cu impact asupra deducerilor de amortizare.
Vor fi eliminate unele facilitati fiscale cuprinse în acte normative speciale, considerate neconforme cu principiile UE, precum: regimul special pentru activitatea de transport maritim international si facilitatile pentru cooperatia agricola, potrivit strategiei pe 2006 a Ministerului Finantelor Publice.
În ceea ce priveste impozitul pe venit sunt vizate aplicarea cotei unice de 16 la suta asupra câstigurilor din transferul titlurilor de valoare în timpul anului cu posibilitatea optionala de definitivare a impozitului la sfârsitul anului aplicând cota de 16 la suta asupra câstigului net si renuntarea la facilitatea de neimpozitarea câstigurilor din transferul proprietatilor imobiliare dobândite prin mostenire si schimb.
Ministerul Finantelor a prezentat si strategia în domeniul taxelor locale, fiind avute în vedere masuri care vizeaza majorarea impozitului în cazul cladirilor utilizate ca locuinte a caror suprafata depaseste 100 metri patrati, ca urmare a cresterii valorilor impozabile a cladirii cu câte 10 la suta pentru fiecare 100 de metri patrati. În acelasi timp taxa asupra mijloacelor de transport se va majora, ca urmarea modificari modului de calcul al impozitului în functie de capacitatea cilindrica a mijlocului de transport. Totodata, se va renunta la scutirea de la plata taxei asupra succesiunii daca încheierea procedurii succesurale a fost facuta în termen de un an de la data decesului proprietarului bunurilor.
În vederea administrarii eficiente a impozitului pe teren pentru suprafetele situate în extravilanul localitatilor se propune ca acesta sa fie venit al bugetelor unitatilor administrativ-teritoriale acolo unde sunt situate aceste terenuri.
Comentarii articol (0)