Sustenabilitatea sustine mediul inconjurator in prezent, pentru ca generatiile viitoare sa isi poata asigura propriile nevoi, aspect ce ar trebui constientizat din ce in ce mai mult, de catre tot mai multe persoane, si in special de catre companii. In acest moment, din pacate, in toata lumea, problema schimbarilor climatice si imposibilitatea adoptarii unei atitudini sustenabile, este foarte grava. Modul in care activitatile din viata de zi cu zi sunt desfasurate afecteaza viitorul. Motiv pentru care, amprenta de carbon ca efect direct al acestor actiuni asupra mediului, este de aproximativ 7 tone de CO2 per individ.
Ineficienta programelor de protectie a mediului inconjurator se traduce printr-o amprenta de carbon ridicata. Acest lucru, corelat cu faptul ca emisiile de CO2 din atmosfera au atins un nivel alarmant si cu estimarile oamenilor de stiinta ca o crestere a temperaturii chiar si cu 2 grade Celsius ar duce la o situatie deloc favorabila pentru populatie, in mod special pentru mediul inconjurator. In virtutea acestei premise, protectia mediului inconjurator a devenit o preocupare majora, astfel incât din ce in ce mai multe companii (fiind principalii poluanti) au inceput sa investeasca in tehnologii eco, in reducerea impactului pe care il au asupra mediului prin compensarea amprentei de carbon (reducerea emisiilor de CO2, a gazelor cu efect de sera, in atmosfera).
Amprenta de carbon a unei persoane
Impactul asupra mediului poate fi abordat atât din perspectiva individuala, cât si holistica, singura diferenta fiind data de volum, cantitate si constientizarea modului in care efectele acesteia pot fi combatute. Dusurile scurte, deconectarea de la retea a aparatelor electrice pe durata cât nu sunt in functiune, deplasarea prin oras cu bicicleta sau cu transportul in comun si nu cu masina, sa nu lasam robinetele sa picure, plantarea copacilor, reciclarea hârtiei si a plasticului, sunt doar câteva lucruri pe care oricine le poate face pentru a duce o viata mai responsabila si in acelasi timp sa isi reduca emisiile de dioxid de carbon din atmosfera, pe care le genereaza.
Eficienta unui business si amprenta de carbon
Companiile au inceput sa constientizeze din ce in ce mai mult cât de important este sa dezvolte un stil de business sustenabil, motiv pentru care au inceput sa investeasca in actiunea de compensare a propriei amprente de carbon. Neutralizarea emisiilor de CO2 genereaza o serie de beneficii pentru companiile care au decis sa devina eco-constiente. Printre beneficiile unui marketing verde putem aminti: diferentierea afacerii, comunicarea exemplului dvs., cresterea vânzarilor si a cotei de piata, loializarea clientilor si angajatilor, sustinerea obiectivelor de mediu prin investirea in activitati de CSR, promovare on-line, dar si investitii in proiecte verzi cu impact social si economic.
Cititi si alte articole pe aceasta tema pe site-ul Carbon Solutions Global.
Toate articolele din rubrica Industria de carbon pot fi consultate accesand tag-ul industria de carbon.
Comentarii articol (0)