Oficiul National al Registrului Comertului este organizat si functioneaza in subordinea Ministerului Justitiei, structura organizatorica si modul de functionare, precum si numarul maxim de posturi ale acestora fiind stabilite prin regulament de organizare si functionare, aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
Reglementarile au fost modificate, insa, prin OUG nr. 77/2013, prin care mai multe posturi vacante din ministere si autoritatile sau institutiile publice aflate in subordinea acestora s-au desfiintat. Ulterior, prin HG nr. 574/2013, s-a stabilit pentru Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale un numar de 1.637 posturi (in prezent, ONRC are 1787 posturi, n.red.).
Ca urmare a prevederilor OUG nr.77/2013 si a HG nr.574/2013, precum si a necesitatilor constatate in desfasurarea activitatii, s-a procedat la reorganizarea activitatii ONRC si oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, astfel ca Ministerul Justitiei a supus dezbaterii publice proiectul Regulamentului de organizare si functionare a Oficiului National al registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe lânga tribunale.
Potrivit referatului de aprobare a acestui document, pentru punerea in aplicare a prevederilor OUG nr.77/2013 pentru stabilirea unor masuri privind asigurarea functionalitatii administratiei publice locale, a numarului de posturi si reducerea cheltuielilor la institutiile si autoritatile publice din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea Guvernului ori a ministerelor si a HG nr.574/2013, in cadrul Oficiului National al Registrului Comertului au fost necesare modificari ale structurilor interne si redenumirea unor compartimente astfel incat denumirea acestora sa reflecte cat mai bine activitatea desfasurata.
De asemenea, in noua organigrama a ONRC au fost efectuate modificari ale structurilor interne, determinate, de reorganizarea unor activitati sau de necesitatea implementarii altora, astfel:
- A fost creat, in subordinea directa a Directorului General, Biroul Comunicare si Relatii Internationale, ca o necesitate a participarii in calitate de membru al Oficiului National al Registrului Comertului la organizatiile internationale de profil (ECRF, CRF, IAIR);
- A fost creat un birou in cadrul Serviciului Corpului de Inspectie Generala necesar pentru acoperirea la nivelul Oficiului National al Registrului Comertului si oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale a activitatii de control menita sa conduca la imbunatatirea continua a activitatii desfasurate;
- A fost creat un birou in cadrul Serviciului Audit Public Intern avand in vedere importanta desfasurarii acestei activitati si a obligatiilor de raportare a rezultatelor misiunilor de audit public intern.
- Directia Valorificare Date, Registrul Comertului, structura care anterior cuprindea un numar de patru servicii si doua birouri, a fost reorganizata intr-un singur Serviciu, respectiv Serviciul Valorificare Date si un birou;
- Directia Tehnologia Informatiei a fost reorganizata in trei servicii, respectiv: Serviciul Administrare Infrastructura Comunicatii, Serviciul Administrare Date, Aplicatii si Servicii Informatice si Serviciul Strategie si Securitate Informatica, fiecare avand cate un birou in subordine, avand in vedere implementarea noului sistem informatic integrat al Oficiului National al Registrului Comertului;
- Directia Economica:
In cadrul Serviciului Achizitii Publice si Proiecte, activitatea a fost reorganizata in doua birouri, astfel:
- Biroul Derulare Achizitii Publice;
- Biroul Proiecte;
- Directia Managementul Calitatii, Organizare, Arhiva:
- A preluat Serviciul Arhiva Electronica, cu un birou organizat in subordine;
- Directia Buletinul Procedurilor de Insolventa:
- A fost infiintat un nou Serviciu, respectiv ”Serviciul Asistenta Tehnica si Publicare Buletinul
Procedurilor de Insolventa” avand in vedere cresterea semnificativa a activitatii, implementarea noului sistem informatic integrat al Oficiului National al Registrului Comertului si interconectarea Buletinului Procedurilor de Insolventa cu portalul e-Justice, Comisia Europeana.
- Directia Contencios :
- A fost infiintat Biroul Asistenta si Strategie Anticoruptie urmare obligatiilor de implementare a strategiei anticoruptie si Biroul Avizare si Reprezentare urmare a gestionarii activitatii de contencios la nivel national, unitar, printr-un sistem electronic central.
- Directia Management Resurse Umane a fost transformata in Serviciul Resurse Umane in directa subordonare a Directorului General.
Mai mult, pentru a veni in sprijinul solicitantilor si pentru asigurarea de noi modalitati de acces la informatiile inregistrate in registrul comertului, in subordinea ONRC a fost introdusa structura ghiseu de furnizare informatii inregistrate in registrul comertului, care va functiona in principal, in fiecare sector al municipiului Bucuresti.
Concret, Biroul Furnizare Informatii va desfasura urmatoarele activitati:
- asigurarea informarii initiale a persoanelor solicitante privind categoriile de informatii existente in registrul comertului si indrumarea in completarea cererilor de furnizare de informatii;
- furnizarea informatiilor punctuale;
- eliberarea certificatelor constatatoare;
- furnizarea de rapoarte statistice;
- gestionarea contractelor de furnizare informatii punctuale, certificate constatatoare, rapoarte statistice din registrul comertului.
- felaborarea publicatiilor statistice;
- elaborarea si furnizarea informatiilor statistice sintetice si analitice;
- gestionarea contractelor de furnizare a informatiilor sintetice si analitice;
- gestionarea protocoalelor de furnizare a informatiilor inregistrate in registrul comertului, incheiate de ONRC
Puteti consulta noul regulamentul de organizare si functionare a ONRC in fisierul atasat. Documentul se afla inca in stadiul de proiect pe site-ul Ministerului Justitiei.
Comentarii articol (4)