Primarii ezita sa creasca taxele locale. In ce orase vor fi majorate birurile in 2014 si unde vor mentinute la acelasi nivel, informeaza adevarul.ro.
Chiar daca au libertatea de a majora nelimitat impozitele pe case, terenuri si masini, cei mai multi edili ai municipiilor si oraselor au inghetat aceste taxe pentru 2014. Putinii care le-au crescut practica majorari de 5% pana la 16%.
Guvernul a lasat la latitudinea primarilor, ca pe un fel de ispita, marirea taxelor locale pe cladiri, terenuri si autoturisme in 2014 fata de 2013. Mai mult decat atat, oficialii de la Palatul Victoria i-au avertizat pe edilii locali ca anul viitor nu vor primi fonduri suplimentare daca n-au marit aceste taxe si „nu se vor descurca cu banii“.
Jaful de la CFR. CFR are datorii uriase, dar salarii de lux pentru manageri, anunta evz.ro.
George Micu, actualul manager al CFR SA, incaseaza lunar 10.900 de euro, in contextul in care compania pe care o conduce inregistreaza datorii imense, in special catre bugetele de stat si locale.
Peste un miliard de lei, adica 230 de milioane de euro, era datoria CNCF CFR SA la 31 iulie 2013 la bugetele de stat, bugetele asigurarilor sociale, bugetele locale si furnizorii de energie. Cu toate acestea, CFR SA face risipa de bani pe salariile managerilor. Actualul sef al companiei, George Micu, care a fost numit in functie la 16 aprilie 2013, incaseaza lunar 8.900 de euro ca manager al CFR SA, plus 2.000 de euro ca membru al CA. Asadar, 10.900 de euro net, potrivit informatiilor din ultimul raport de control.
Ministrul Transporturilor: Consultantul pentru privatizarea companiei CFR Marfa ar putea fi selectat pana la finele lunii februarie 2014, scrie jurnalul.ro.
“Ar fi de preferat ca acest consultant sa aiba pe de o parte o experienta dovedita in transporturi. Din punctul meu de vedere, consultantul ar trebui sa fie un consultant de nivel international, un jucator mare, sa aiba experienta in transporturi, sa aiba experienta in astfel de tranzactii, privatizari, achizitii si acest consultant, in afara de faptul ca trebuie sa creeze aceasta poveste a companiei in asa fel incat sa poata fi vanduta cat mai bine si sa putem obtine un pret cat mai bun, as vrea ca acest consultant sa fie si un consultant care sa poata sa vina cu solutii pentru rentabilizarea, restructurarea companiei, impreuna cu managementul privat, in asa fel incat compania , atunci cand va fi privatizata, sa arate altfel, macar sa nu mai fie pe pierdere”, a declarat ministrul Transporturilor, intr-o emisiune TV.
Erste: Necesarul de finantare al Romaniei scade anul viitor cu 7%, la 65 miliarde lei, titreaza dailybusiness.ro.
Necesarul brut de finantare al Romaniei va inregistra anul urmator un declin de peste 7%, la 65 miliarde de lei, in timp ce costurile de imprumut ale Guvernului ar putea urca usor din cauza evenimentelor externe si a riscurile politice asociate alegerilor, estimeaza analistii bancii austriece Erste.
Necesarul de finantare din acest an, de 70 de miliarde de lei, este echivalent cu 11,2% din PIB, in timp ce pentru anul urmator statul are nevoie de fonduri reprezentand 9,8% din PIB.
Saptamana inaugurarilor: inca 87 km de autostrada, potrivit capital.ro.
Autoritatile bifeaza inca un an in care deschid circulatia pe 100 kilometri de autostrada. Promisiunile pentru urmatorii cinci ani sunt de circa 250 km/an, doar ca in 2014 vor fi gata abia 22.
Daca anul trecut s-au dat in folosinta peste 160 de kilometri de autostrada, in 2013 constructorii abia au reusit sa finalizeze lucrarile pentru inca 105 kilometri de autostrada.
Comentarii articol (0)