“Medierea, brand de tara” este tema centrala a intrunirii din 24 Mai 2014, orele 09:30 – 13:00, discutia desfasurandu-se intr-un panel mixt mediatori – invitati.
Pornim de la premisa ca profesia de mediator a atins un statut stabil in societatea romaneasca si reprezinta o functie sociala esentiala.
Congresul va lansa o platforma de discutii interactive intre mediatori, pe de o parte, si invitati din domeniul media, PR si CSR. La eveniment vor fi prezente si reprezentantele Federal Mediation and Conciliation Service (Washington D.C., USA): Eileen Hoffman si Linda Lazarus.
Care este componenta panelului de dezbatere?
Panelul de dezbatere aduce laolalta mediatori de succes, precum si personalitati recunoscute din Romania, pentru a pune fata in fata perspectiva sociala asupra medierii cu aceea a profesionistilor din domeniu. Toti invitatii beneficiaza de o experienta larga in domeniul lor si mai ales de recunoastere pentru meritele profesionale, unii dintre ei reprezentand astazi adevarate branduri. Moderatorul panelului este dl. Ioan-Luca Vlad, mediator U.C.M.R., avocat, arbitru. Dl. Vlad este presedintele Curtii de Arbitraj S.T.A.R.S., dar si Consilier Privat onorific al Familiei Regale a Romaniei.
Care este scopul dezbaterii?
Situata la deschiderea Congresului Uniunii Centrelor de Mediere din Romania, aceasta dezbatere cauta sa afle unde se afla medierea in acest moment si care sunt perspectivele ei de expansiune, ca activitate utila social, in viitor. Ea va fi evenimentul-cheie al Congresului, in care membrii recunoscuti ai U.C.M.R. se vor afla fata in fata cu invitati care vin din diferite domenii sociale. Este o dezbatere in care ii ascultam pe ceilalti, pe potentialii nostri parteneri si clienti, despre viziunea lor asupra medierii si rolului social al acesteia.
Care este intrebarea-cheie a dezbaterii?
Intrebarea-cheie a dezbaterii este Poate medierea sa fie un brand pentru Romania?
Cum este structurata dezbaterea?
Dezbaterea va cauta sa abordeze raspunsul la intrebarea-cheie din trei perspective:
- Sociala;
- De imagine;
- Politica.
Pentru fiecare dintre aceste planuri, moderatorul va lansa puncte de discutie, asupra carora fiecare participant va avea posibilitatea sa isi exprime viziunea. Vom aborda problema pacii sociale din perspectiva medierii; a utilitatii medierii pentru publicul larg; a cunoasterii si intelegerii conceptului de mediere; si a receptivitatii publicului fata de aceasta metoda consensuala de solutionare a disputelor. Din perspectiva imaginii publice, vom discuta despre perceptii, brandingul individual si al profesiei de mediator, relatia cu mass-media si cu publicul larg; beneficiile unei strategii de comunicare. Success stories in mediere. Planul politic va finaliza pozitionarea medierii in contextul actual, prin abordarea temei centrale. Poate Romania sa fie recunoscuta pentru mai mult decat ape, munti si traditii? Este societatea capabila sa dea un exemplu prin promovarea medierii? Poate medierea, reprezentata prin specialistii din panel, sa se ridice la un standard demn de a fi un exemplu international? Opiniile invitatilor, cu larga deschidere internationala, se vor alatura cunostintelor din interior ale specialistilor, pentru a da o directie posibila eforturilor U.C.M.R. pentru anul ce urmeaza.
Care este stilul de dezbatere?
Dezbaterea va fi interactiva si moderata. Fiecare dintre invitati va avea ocazia sa isi prezinte viziunea asupra temelor care ii sunt apropiate, profesional si personal. Moderatorul va cauta sa avanseze discutiile inspre cheia de bolta a dezbaterii, rezumand principalele concluzii ale vorbitorilor.
---
Despre Uniunea Centrelor de Mediere din Romania
Uniunea Centrelor de Mediere din Romania militeaza pentru utilizarea medierii in solutionarea disputelor de politica publica, asumandu-si rolul unui instrument de pace sociala.
In cuvintele ASR Principesa Margareta de Romania, prin mesajul sau catre U.C.M.R., "Medierea, cea mai frageda profesie reglementata in Romania, este un exemplu cum ceva extrem de util pentru societate a luat nastere din nimic (...) Sper ca, cu ajutorul unei bune promovari a medierii, din ce in ce mai multe dispute vor fi solutionate amiabil. De asemenea, imi doresc ca, prin intermediul unor initiative profesionale, sa se ofere un exemplu cu privire la rolul pe care il joaca organizatiile profesionale in societatea romaneasca".
U.C.M.R. si-a propus sa sprijine pregatirea la un standard ridicat a profesionistilor din cadrul organizatiilor membre, pentru a deveni un etalon de calitate, iar profesionistii sa vada in promovarea medierii o vocatie. Astfel, mediatori din cadrul Uniunii au luat parte la cursuri de dezvoltare si au primit certificari internationale de la organizatii de renume din domeniu din S.U.A. si U.K.
De asemenea, Uniunea a dezvoltat numeroase programe de transmitere catre public a informatiilor din domeniu, precum Caravana Medierii, in scopul de a promova avantajele medierii ca o modalitate de a pune capat conflictelor, atat pe plan national, cat si european. U.C.M.R a militat pentru obtinerea recunoasterii sale ca o structura nationala relevanta a rezolvarii alternative a litigiilor.