Conform Ordinului ANPC nr. 163/2014, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 338 din 8 mai 2014, numarul Telefonului Consumatorului ar fi trebuit sa se modifice de maine.
Mai exact, din 7 iunie consumatorii ar fi putut sa se informeze asupra modului in care pot face sesizari ori reclamatii cu privire la produsele si/sau serviciile ce le sunt puse la dispozitie apeland gratuit, din orice retea nationala, un nou numar al Telefonului Consumatorului 021.9414.
Acest lucru insa nu se va mai intampla, dupa ce Ordinul ANPC nr. 163/2014, care stabilea noul numar, a fost abrogat prin Ordinul ANPC nr. 223/2014, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 421 din 6 iunie 2014 si care a intrat in vigoare la aceeasi data.
Conform informatiilor publicate astazi pe site-ul ANPC, motivul il reprezinta "unele dificultati tehnice intampinate in a oferi gratuitatea numarului de telefon al consumatorilor".
"Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sustine si sprijina demersurile consumatorilor in momentul in care apeleaza la respectarea drepturilor acestora. In acest sens, ANPC doreste sa ofere posibilitatea consumatorilor ca acestia sa se poata adresa in mod gratuit atunci cand sunt nemultumiti de serviciile sau produsele la care apeleaza", a declarat Marius Alexandru Dunca, presedintele ANPC.
Potrivit autoritatii, urmeaza ca in cel mai scurt timp posibil sa fie comunicat numarul de telefon apelabil gratuit pus la dispozitia consumatorilor.
Pana atunci insa, consumatorii pot apela in continuare numarul de telefon existent 021-9551, care este taxat cu tarif normal.
Atentie! Conform legislatiei in vigoare, operatorii economici sunt obligati sa afiseze numarul de telefon denumit Telefonul Consumatorului – INFOCONS – 021.9551, linie telefonica cu tarif normal, adresa si numerele de telefon/fax si adresele de e-mail ale comisariatelor regionale pentru protectia consumatorilor si comisariatelor judetene pentru protectia consumatorilor, in a caror raza teritoriala se afla operatorul economic, precum si adresa site-ului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro.
Afisarea acestor informatii se va face in campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, langa casa de marcat ori langa orarul de functionare, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului.
Mai exact, comerciantii trebuie sa afiseze aceasta placheta:
Comentarii articol (3)