Principala atractie în sectorul comercial ramâne, si pentru 2006, dezvoltarea relatiilor cu bancile si marii retail-eri care doresc sa-si extinda afacerile din România, a declarat, pentru Rompres, Costel Alecu, directorul departamentului Spatii Industriale&Retail din compania imobiliara Regatta.
Principala atractie în sectorul comercial ramâne, si pentru 2006, dezvoltarea relatiilor cu bancile si marii retail-eri care doresc sa-si extinda afacerile din România, a declarat, pentru Rompres, Costel Alecu, directorul departamentului Spatii Industriale&Retail din compania imobiliara Regatta.
"Piata spatiilor de retail va continua sa fie dinamica. În 2005, cererea a depasit oferta. Fenomenul poate fi explicat prin lipsa noilor constructii pe artere precum Bulevardul Magheru. Din cauza faptului ca nimeni nu construieste, numarul de spatii disponibile nu creste. În ceea ce priveste chiriile, pentru zonele ultracentrale acestea vor continua sa creasca", apreciaza Costel Alecu.
Din cauza dezechilibrului între cerere si oferta chiriile se pastreaza la un nivel crescut, cu posibilitatea unei usoare scaderi. În zonele centrale si ultra-centrale preturile variaza între 40-100 euro/mp, în cele mediu-centrale între 20-30 euro/mp, iar în cartiere între 10-15 euro/mp. Pentru centrele comerciale chiriile sunt între 50-150 euro pe metru patrat.
Pentru mall-uri, spatii comerciale clasice, amplasate în zone cu trafic intens si spatii comerciale localizate central si ultracentral preturile cresc usor. Sectorul centrelor comerciale si al mallurilor înca nu este foarte bine reprezentat pe harta Bucurestiului. Numarul unitatilor deja deschise este departe de a satisface potentialul pietei, în comparatie cu alte capitale europene. Pe masura ce cererea va fi satisfacuta preturile vor scadea.
În ceea ce priveste spatiile comerciale, se observa ca cea mai mare cerere continua sa vina din sectorul bancilor si al asiguratorilor, 30 la suta, cazinourilor, 20 la suta, companiilor IT&C, 15 la suta, si farmaciilor, 10 la suta. Acesta este un semn foarte bun care arata ca în România banii circula si economia se redreseaza, considera Alecu.
Din punctul de vedere al hypermarket-urilor si supermarket-urilor seria de inaugurari va continua. În 2006, deschiderile vor avea un ritm destul de crescut. În primavara lui 2006, Carrefour se va deschide în Baneasa, iar Penny Markt, membru al Rewe Group, va intra pe piata cu supermarketul de discount.
Un alt proiect important pentru Bucuresti este Grant Shopping Center, localizat în zona de nord-vest, în cartierul Crângasi. Grant Shopping Center va fi finalizat în prima parte a anului viitor. Cu o suprafata utila de 5.000 mp, aceasta galerie comerciala va ridica standardele în zona.
Comentarii articol (0)