"ALS Ice Bucket Challenge" este o campanie de donatii, iar zeci de mii de persoane, celebritati si oameni obisnuiti, au inceput, din luna iulie a acestui an, sa-si arunce cate o galeata cu gheata in cap, sa filmeze momentul si sa il publice pe retelele de socializare, provocandu-i si pe altii sa faca acelasi lucru contra unei donatii de 100 de dolari, informeaza Mediafax.
Mai exact, cel care isi toarna o galeata cu apa si gheata in cap trebuie sa filmeze momentul si apoi sa nominalizeze minimum trei persoane care sa raspunda provocarii, adica fie sa doneze bani catre asociatia ALS (care lupta contra maladiei Charcot, cunoscuta si ca maladia Lou Gehrig sau scleroza laterala amiotrofica, o boala neurodegenerativa), fie sa isi toarne galeata cu apa si gheata in cap sau sa faca ambele lucruri.
Campania lansata peste ocean a prins si la noi, astfel ca multe vedete, politicieni si sportivi romani au acceptat sa joace "leapsa pe donatii".
Fenomenul a luat amploare, iar pe retelele de socializare filmulete cu momentele in care personalitati sau oameni obisnuiti si-au turnat apa in cap, pentru a dona bani, au devenit virale.
Dar cati dintre cei care au intrat in acest joc isi amintesc de scopul real al campaniei? Fac acest lucru pentru a dona intr-adevar bani sau pentru doar pentru a-si promova propria imagine?
Argumente PRO
1. Scopul campaniei este acela de a strange bani pentru a cerceta maladia Charcot si a gasi un remediu pentru aceasta. Astfel, cei care se alatura campaniei si raspund provocarii fac un act de caritate. Exista oameni care au nevoie de motive pentru a-i ajuta pe altii, iar lansarea acestei provocari poate reprezenta un astfel de motiv. Mai mult decat atat, exemplul oferit de personaliti ii poate indemna si convinge pe ceilalti sa doneze.
2. In pofida oricaror argumente pro sau contra, campania are rolul de constientizare, la nivelul societatii, a unei gavre maladii care poate afecta multi oameni. Prin raspandirea pe internet a filmuletelor, campania aduce in atentia oamenilor faptul ca exista o problema serioasa care are nevoie de rezolvare. In acest mod, mesajul poate ajunge la persoane care se pot implica mai mult in campanie, fara a face acest lucru public.
Argumente CONTRA
1. Unele dintre persoanele care au participat in campanie au uitat de scopul acesteia si au acceptat provocarea de a-si turna o galeata cu apa si gheata in cap doar pentru amuzament, pentru ca aproape toata lumea face acest lucru care este la moda. Ei s-au alaturat campaniei nu pentru a face un gest caritabil, ci pentru a deveni populari in mediul on-line. In plus, personalitati implicate in campanie s-au folosit de aceasta pentru a-si promova mai mult imaginea, decat pentru a dona bani. Astfel, scopul initial al campaniei a fost uitat, aceasta devenind mai degraba un instrument de marketing.
2. Cei care vor sa faca doneze bani pentru o cauza nobila nu au nevoie de spectacol sau mai ales de a face public acest lucru. Multi oameni prefera sa-si mentina discretia atunci cand doneaza, fara sa faca public acest lucru. Actul caritabil reprezinta un gest milos, generos, filantropic, prin care cineva ofera ceva de pomana, din generozitate, astfel ca acesta ar trebui realizat tocmai din dorinta de a-i ajuta pe altii, nu pentru a fi la moda.
Voi ce parere aveti despre modul de a dona prin turnarea unei galeti cu apa si gheata in cap?
Comentarii articol (8)