În cele ce urmează, îți propun câteva lucruri de bază de care să ții cont atunci când te gândești la structură.
- Informațiile personale ar trebui să conțină numele, vârsta și detaliile de contact. Dacă ai o pagină personală sau un blog, poți include adresa aici. Starea civilă, numărul de copii și adresa completă nu sunt necesare.
- Oferă detalii pentru job-urile anterioare și fă referire la realizarile tale, mai degrabă decât la responsabilități. Spune-le ce ai reușit să faci efectiv, nu ce ar fi trebuit să faci.
- Ordinea în care notezi aceste experiențe ar fi bine să fie una invers cronologică, astfel încât informația recentă și relevantă să fie ușor de găsit.
- La capitolul educație, în funcție de câtă experiență ai, te poți limita și la studiile superioare. De exemplu, după mai bine de 10 de ani de muncă, liceul terminat nu mai prezintă neapărat importanță.
- Scrie doar competențele care au legatură cu job-ul pentru care aplici. Să înșiri multiple rânduri de competențe și cursuri la care ai participat înseamnă să umpli documentul cu informații ce nu sunt relevante pentru cel care recrutează.
- Scrie doar informațiile relevante. Șansele ca un CV “roman” să fie citit în întregime sunt mici. Când are câteva sute de CV-uri în față recruiter-ul le va aprecia pe cele succinte, care, pe cât posibil nu depașesc 2 pagini, decât dacă ai foarte mulți ani de experiență în spate.
Sunt însă și câteva aspecte legate de design-ul CV-ului care ar putea să îl facă să iasă în evidență:
- Poza nu e obligatorie, dar îi poate ajuta pe cei care recrutează să te țină minte. Creierul uman procesează și reține informația mai bine în imagini.
- Aranjează informația pe categorii și lasă spațiu între ele ca să fie ușor de citit.
- Evită să folosești același CV pentru toate posturile pentru care aplici. Pentru fiecare job există cerințe (cunoștințe/abilități) diferite. Personalizează CV-ul asigurându-te că scoți în evidență acele informații care răspund nevoii recruiter-ului.
- Folosește un design atractiv. Fii original și îndrăznește să te abați de la formatul Europass. De exemplu, dacă aplici pentru un job care implică organizare și atenție la detalii asigură-te că transmiți asta prin aspectul CV-ului și că nu ai greșeli de ortografie. Dacă aplici pentru un job în marketing sau advertising, design-ul CV-ului tău ar putea fi unul creativ, de genul infografic.
Am lăsat spre final o regulă de bază: aceea de a spune adevărul. De exemplu, pentru un loc de muncă ce implică șofat, să scrii că ai deja carnetul când tu doar ce te-ai înscris la școala de șoferi nu e în regulă.
În încheiere, te invit să îți schimbi puțin perspectiva și să te gândești la CV ca la un document care vorbește despre tine, dar pentru angajator. E biletul tău de intrare la un interviu, așa că merită să îți iei puțin timp și să te întrebi ce caută recrutorul, ce i-ar plăcea să vadă în CV. Ajută-l să te remarce.
Articol preluat de pe www.portalhr.ro. Poti citi aici articolul original.
Comentarii articol (1)