Autoritatile din Grenoble, Franta, au decis sa renunte la panourile publicitare de pe strazi si din statiile de autobuze, Grenoble devenind primul oras din Europa care recurg la aceasta masura, informeaza Hotnews.
Scopul masurii este de a "elibera spatiul public si de a dezvolta in paralel locuri care sa permita cetatenilor sa se exprime", dar mai ales pentru a incheia o practica pe care municipalitatea o considera "invechita" si "prea agresiva", a precizat primarul pentru un cotidian local.
Astfel, in unele din locurile eliberate, vor fi plantati circa 50 de puieti, pentru regenerarea spatiilor urbane, iar in alte locuri vor fi amenajate panouri pentru initiativele sociale si culturale.
Pana in prezent, eliminarea totala a publicitatii stradale nu a prins contur decat in orasele mici, precum Forcalquier din Alpes-de-Haute-Provence.
Publicitatea stradala, indiferent de forma pe care o imbraca (panouri, mesh-uri - suporturi publicitare de tip plasa, afise) este ceva de care ne putem lipsi sau este o componenta a identitatii orasului?
Argumente PRO
1. Publicitatea stradala coloreaza imaginea unui oras gri si creeaza impresia ca acel oras traieste. In plus, se poate spune ca publicitatea face parte din cultura urbana, insa atat timp cat aceasta nu acopera imaginea monumentelor istorice. Din contra, publicitatea este un bun mijloc de a masca cladirile aflate in proces de reamanajare a fatadei, ascunzand peretii decojiti pana la caramida cu un afis colorat.
2. Pe langa argumentul de natura estetica, publicitatea stradala este aducatoare de venituri pentru cei care cedeaza spatiul de gazduire. De exemplu, blocurile pe care sunt afisate reclame obtin venituri din inchirierea spatiului destinat publicitatii, iar acestea sunt incasate de administratie. Banii astfel obtinuti pot fi investiti in imbunatatirea spatiului locativ.
Argumente CONTRA
1. Indiferent de forma in care sunt afisate, reclamele se degradeaza in timp, se murdaresc de la ploaie si praf sau se rup. In plus, acestea nu sunt date jos imediat cum incep sa se degradeze, ci sunt mentinute la vedere in forma deteriorata. In acest fel, reclamele nu fac altceva decat sa creeze o imagine neplacuta, a unui oras murdar.
2. Un alt aspect negativ al publicitiatii stradale il reprezinta faptul ca pot fi deranjante pentru ochi. Pe de o parte, reclamele care se misca si care sunt afisate in raza vizuala a soferilor le pot distrage atentia acestora. Pe de alta parte, panourile luminoase montate in apropierea blocurilor pot produce noaptea disconfort locatarilor, prin lumina pe care o produc.
Voi ce parere aveti despre publicitatea stradala din orasul vostru?
Comentarii articol (12)