Daca in urma cu cativa ani exista un nor de ceata in dreptul acestei probleme, acum legislatia romaneasca s-a aliniat celei europene si stipuleaza ca utilizatorul are nevoie doar de certificatul de garantie original, care i-a fost livrat in momentul cumpararii produsului in cauza si factura doveditoare a efectuarii platii intre cele doua parti, cumparatorul si vanzatorul.
Pe factura trebuie sa fie lizibile datele de identificare ale vanzatorului, dar certificatul de garantie nu ‘sufera’ de restrictii, deoarece orice ingradire a drepturilor consumatorului ii va da acestia din urma dreptate. Nu aveti nevoie nici de accesoriile originale ale produsului, nici de ambalajul original, deci credem ca v-am raspuns la intrebarea din titlul articolului. Daca vi se refuza insa garantia, pe motivul mentionat, va sugeram sa apelati la ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor), pentru ca aproape sigur vi se va da dreptate.
Dupa cum ati intuit insa, ANPC nu intervine decat pentru persoane fizice, persoanele juridice, incluzand aici si PFA-urile, fiind nevoite sa apeleze la justitie. Acestea din urma sunt sfatuite sa respecte prevederile din certificatul de garantie, care mentioneza de obicei conditiile de acordare si refuzare a cererii de reparatie pe garantie.
Articolul integral este disponibil pe Reduceri.co.
Comentarii articol (4)