Amanetarea bijuteriilor din metale pretioase in vederea obtinerii unui imprumut este considerata de multi consumatori o practica simpla si eficienta. Totusi, este bine de stiut ca nu este o solutie de durata si ca poate implica anumite costuri, de care trebuie sa se tina cont atunci cand se ia hotararea amanetarii bijuteriilor.
Inainte de a va prezenta la o casa de amanet, trebuie sa va asigurati ca detineti toate informatiile despre obiectul sau obiectele pe care doriti sa le depuneti. Astfel, este important sa stiti greutatea corecta a obiectului, precum si titlul acestuia (spre exemplu, numarul de carate pentru aur).
De asemenea, este bine sa stiti daca produsul respectiv are montate pietre pretioase si care este calitatea lor, dar si starea in care obiectul se prezinta: daca are sau nu vreun defect, pentru a-l putea recunoaste la momentul ridicarii.
In lipsa acestor informatii, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului recomanda consumatorilor sa se prezinte la unul din ghiseele Directiei Metale Pretioase, Pietre Pretioase si Proces Kimberley din Bucuresti sau celelalte 20 de locatii din teritoriu, in vederea solicitarii unui buletin de expertiza/analiza pentru metal, dar si pentru pietre, daca este cazul.
Dupa clarificarea acestor aspecte, trebuie sa analizati oferta de pe piata, pentru a alege varianta optima.
Atentie la comisioanele percepute si clauzele contractuale
Casele de amanet au comisioane si evaluari diferite, dar si diverse conditii de amanetare.
In momentul in care va prezentati la casa de amanet cu obiectul valoros, trebuie sa va informati foarte bine asupra pretului care vi se ofera, asupra conditiilor contractului de amanet (comisionul perceput pe zi, durata contractului, posibilitatea platii inainte de termen), conditiilor de prelungire a contractului de amanet si eventuala perioada de gratie, dar si in ce conditii se poate recupera obiectul amanetat.
Totodata, trebuie sa stiti ca in momentul amanetarii unui produs, suma pe care o veti primi va fi mult sub pretul de achizitie platit. In functie de politica fiecarei case de amanet, acestea ofera undeva intre 30-60% din valoarea reala a obiectului.
Consumatorii nemultumiti pot face reclamatii la Protectia Consumatorului
Consumatorii nemultumiti, care nu ajung la o intelegere amiabila cu operatorul economic cu care au incheiat un contract de imprumut, pot depune o reclamatie in acest sens la sediile Comisariatelor Judetene pentru Protectia Consumatorului sau Comisariatul pentru Protectia Consumatorului al Municipiului Bucuresti, in functie de raza teritoriala in care isi desfasoara activitatea operatorul economic reclamat.
Reclamatiile sau sesizarile se depun in nume personal si se fac in format scris sau format electronic. Acestea trebuie sa fie obligatoriu insotite de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscala, bonul fiscal sau chitanta, contractul, certificatul de garantie sau alte documente relevante, dupa caz.
Pentru a depune o reclamatie in format electronic este necesar sa completati un formular online, care poate fi descarcat de aici.
Comentarii articol (2)