Greve ale piloților, ale însoțitorilor de zbor, reducerea numărului de angajați ai aeroporturilor și ai companiilor de transport aerian sunt doar câteva dintre motivele care au dus, doar în acest an, la întârzierea sau anularea a mii de zboruri. Cei ce au probleme cu companiile aeriene în această perioadă se pot adresa, după ce au încercat, fără succes, să rezolve situația direct cu furnizorul de servicii de transport aerian, fie Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în cazul unui operator din țara noastră, fie Centrului European al Consumatorilor (ECC România), în cazul companiilor străine. Citește articolul
Salariații au dreptul de a putea transmite sesizări și reclamații firmei, însă pentru ca acest drept să fie pus în practică, angajatorul trebuie să stabilească, în urma consultării cu subordonații, o procedură clară și ușor de parcurs. Lipsa unor astfel de dispoziții din cadrul regulamentului intern va duce la restrângerea sau chiar înlăturarea dreptului salariaților de a se adresa angajatorului, ce poate duce chiar la un conflict de muncă în instanță. Citește articolul
Mai ales acum, când rata îmbolnăvirilor zilnice cu COVID-19 atinge noi recorduri, e important să evităm, pe cât posibil, deplasările în zonele aglomerate. De-a lungul anilor, mai multe instituții au implementat metode de interacțiune la distanță cu cetățenii. Astfel, prezentăm azi cele mai importante lucruri pe care le poți rezolva online, fără să fie nevoie de deplasarea la ghișeul vreunei autorități. Citește articolul
Cei ce consideră că sunt probleme la măsurarea cantității de gaze naturale consumate, adică atunci când pe factură apare o cantitate mai mare decât cea pe care cred că au consumat-o, pot face o sesizare sau reclamație la furnizorul de gaze. Potrivit unei noi proceduri de rezolvare a unor astfel de reclamații, apărută marți, sesizările se pot depune fizic la furnizorul de gaze naturale, dar pot fi transmise și online către acesta. Citește articolul
În această perioadă, din cauza epidemiei de coronavirus, activitatea instituțiilor din țara noastră este perturbată, cele mai multe reducând sau chiar eliminând interacțiunea directă a reprezentanților acestora cu cetățenii. Totuși, dacă se respectă restricțiile impuse în această perioadă sau noile reguli pentru interacțiunea cu autoritățile, cei interesați pot în continuare să inițieze procese sau să depună diverse reclamații. Citește articolul
Comportamentul neprofesional, chiar abuziv al polițistului poate fi reclamat conducerii unității de poliție unde lucrează. Purtarea abuzivă, care este o faptă penală ce presupune jignirea de către cel aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu, poate fi reclamată direct la parchet. Cât despre faptele de mică corupție, mita cerută de unii polițiști, există un număr de telefon special la care se pot sesiza aceste fapte. Citește articolul
Ce facem când ne lovim de un comportament neprofesionist, deplasat din partea unui funcționar al Fiscului? Când conduita sa, la ghișeu, în control sau în orice alt context într-un raport cu contribuabilul este chiar abuzivă? Putem reclama acest lucru. Cu ajutorul celor de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), am realizat o scurtă sinteză a soluțiilor pe care contribuabilii le au la dispoziție în astfel de situații. Citește articolul
Micile atenții pretinse de polițiști în trafic și nu numai de la cetățeni pentru a nu-i sancționa conform legii sau în alte scopuri sunt pedepsite penal și se înscriu în fenomenul micii corupții. Dacă ți se pretind bani de către acești angajați ai statului, ai la dispoziție, gratuit, non-stop, un număr de telefon la care să sesizezi acest lucru. Citește articolul
Legislația ne oferă remedii pentru tragerea la răspundere a unui funcționar al statului care comite un abuz în relația cu cetățeanul, care are un comportament neadecvat, care pretinde favoruri pentru lucruri pe care e obligat să le facă sau care se lasă înduplecat doar cu cerul și pământul ca să-și facă treaba. A venit momentul să deschidem o discuție în privința acestor remedii. Citește articolul
Obtinerea unui imprumut rapid de la o casa de amanet a devenit pentru multi romani o solutie buna pentru crizele financiare de moment. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului atrage insa atentia asupra riscurilor si costurilor pe care le poate implica acest tip de imprumut Citește articolul