Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 6374 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Acasă Subiect: regulament intern
Subiect: regulament intern
ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Fișa postului și regulamentul intern, opționale pentru microfirmele cu maximum nouă salariați

Ordonanța pentru eliminarea obligației de întocmire a fișelor de post și a regulamentului intern, pentru microîntreprinderile cu maximum nouă salariați a apărut joi în Monitorul Oficial și a intrat în vigoare la momentul publicării. Documentul prevede mai multă flexibilitate atunci când vorbim despre evidența muncii la acești angajatori. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inclusiv PFA-urile, II-urile și IF-urile vor putea renunța la fișele de post și la regulamentul intern

Proiectul de ordonanță adoptat recent de Guvern, prin care activitatea microîntreprinderilor cu până la nouă salariați va fi simplificată prin eliminarea obligativității fișelor de post și a regulamentului intern, vizează inclusiv persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Măsurile de debirocratizare pentru firmele cu puțini angajați: Pe termen lung, angajatorii își vor da seama că aveau nevoie de regulamentele și fișele scrise

Dan Nastase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
4 Mai 2021 | 0 | 424

Cât timp așteptăm să fie oficializate așa-zisele măsuri de debirocratizare pentru firmele cu puțini angajați, ne oprim puțin să analizăm dacă, într-adevăr, acestea chiar vor ajuta firmele. Poate că în primă fază firmele vor scăpa de documentele acestea - fișa postului, regulamentul intern - dar, pe termen lung, e posibil ca mulți angajatori să-și dea seama că ar fi fost mult în avantajul lor să le aibă. În primul rând, pentru că pierd niște mijloace de probă; în al doilea rând, pentru că se vor vedea în fața imposibilității de a se folosi de unele mecanisme precum sancționarea disciplinară când nu e vorba de chestiuni trecute expres în contractele de muncă, suspendarea contractelor, concedierea pentru necorespundere profesională ș.a.m.d. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți dai seama dacă vei putea elimina fișele de post și regulamentele interne? Microfirmă în sens fiscal vs. în sens organizatoric

Prezentarea în scris către salariaţi a fişei postului, foii de prezenţă, precum şi a regulamentului intern devine, în curând, opţională, după de Guvernul a adoptat miercuri o OUG ce prevede faptul că aceste trei documente nu mai trebuie întocmite obligatoriu de către microîntreprinderile cu până la nouă salariați. Fișa de post, spre exemplu, poate fi comunicată doar verbal și trebuie pusă la dispoziţia salariatului doar dacă el solicită acest lucru în scris. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce dezavantaje ar aduce firmelor și angajaților eliminarea regulamentelor interne, fișelor de post și pontajelor

Este eliminarea fișelor de post, regulamentelor interne și pontajelor „o gură de aer” pentru firmele mici, cu până la nouă angajați? Sau vorbim de eliminarea unor documente, fals considerate birocrație împovărătoare, care ar avea efecte extrem de neplăcute asupra angajatorilor și angajaților, de la caz la caz? De când ministrul muncii a anunțat public intenția de a elimina aceste documente la microîntreprinderi, numeroase voci critică măsura. Iată, în cele ce urmează, câteva dezavantaje văzute de doi specialiști în relații de muncă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișa de post, regulamentul intern, pontajul - ce conțin și de ce sunt necesare cele trei „piedici” birocratice pe care vrea Guvernul să le elimine

Dan Nastase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
16 Aprilie 2021 | 0 | 1336

Un proiect de ordonanță de urgență aflat acum în lucru la Guvern ar urma să elimine pentru firmele mici, cu până la nouă angajați, câteva documente esențiale în desfășurarea raporturilor de muncă: fișa de post, regulamentul intern și evidența orelor de muncă. Am pregătit astăzi un articol explicativ despre ce conțin în mod uzual aceste documente și de ce sunt ele necesare în relația dintre un angajator și salariații săi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Exclusiv Consultă proiectul de OUG prin care se elimină fișele de post, pontajele și regulamentul intern la microîntreprinderi

Guvernul a adoptat joi, în primă lectură, un proiect de ordonanță de urgență prin care sunt eliminate fișele de post, regulamentele interne și pontajele pentru microîntreprinderile care au mai puțin de nouă angajați. Măsurile au fost anunțate de ministrul muncii, Raluca Turcan, la finalul ședinței de Guvern care a avut loc ieri. Proiectul de OUG nu a fost pus până acum în dezbatere publică, astfel că până la momentul declarațiilor Ralucăi Turcan nu au existat informații sau documente oficiale care să descrie sau să prezinte această reglementare. Avocatnet.ro a intrat în posesia documentului care urmează să modifice Codul muncii, pe care îl puteți consulta atașat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din martie, anumite beneficii netaxabile pentru salariați pot fi incluse direct în regulamentul intern, nu neapărat în CIM

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Martie 2021 | 1 | 8058

Anumite beneficii netaxabile pentru salariați, printre care ajutoarele sau cadourile, pot fi stabilite concret prin regulamentul intern al angajatorului, începând cu veniturile aferente lunii martie 2021, conform unei recente ordonanțe de urgență. Până acum, acestea trebuiau să fie stabilite exclusiv prin contractul individual de muncă (CIM), astfel că includerea în regulamentul intern vine ca o alternativă. Conform specialiștilor, schimbarea va simplifica destul de mult activitatea firmelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când ai modificat ultima oară regulamentul intern? Iată trei modificări impuse de schimbările recente ale legislației

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Octombrie 2020 | 0 | 3205

În ultimele câteva luni, legislația muncii a primit modificări importante, iar unele dintre acestea reclamă și modificări corespunzătoare în regulamentele interne ale firmelor. Pe lângă acestea, contextul epidemiologic actual și regulile impuse de la caz la caz, chiar și cele pe care firmele vor să le adopte ca măsuri suplimentare față de cele recomandate/impuse de autorități ar trebui să se reflecte în regulamentele interne pentru a putea sancționa disciplinar, dacă e cazul, pe cei care nu vor să le respecte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorii trebuie să modifice regulamentele interne pentru a include prevederi privind concilierea

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Octombrie 2020 | 1 | 2845

De sâmbătă intră oficial în Codul muncii un set de prevederi referitoare la conciliere, ca metodă de soluționare amiabilă, în afara instanței, a conflictelor de muncă. Chiar dacă opțională, procedura de conciliere trebuie cuprinsă și detaliată în regulamentele interne. Citește articolul