Pentru că aproape în fiecare an ne confruntăm cu prevederi noi incidente în relațiile de muncă, începutul de an este un moment bun pentru a verifica dacă în regulamentul intern avem toate prevederile necesare, cerute nu doar de Codul muncii, ci și de diverse alte acte normative cu prevederi de dreptul muncii. Citește articolul
Chiar și dacă acordă beneficiul celor patru zile de telemuncă pe lună angajaților cu copii de până în 11 ani, tot e nevoie de un minim formalism pentru acordarea acestuia. Vorbim, mai exact, de aspecte ce țin de completarea contractelor, de regulamentele interne și nu numai. Citește articolul
Pentru prevenirea hărțuirii la locul de muncă, angajatorii trebuie mai întâi să se asigure că angajații lor sunt suficient informați: știu ce înseamnă discriminare, ce înseamnă hărțuire, ce comportamente sunt prohibite, ce comportamente ar trebui evitate, ce sancțiuni riscă, cui să se adreseze dacă au ceva de sesizat ș.a.m.d.. Plecăm de la conținutul regulamentului intern și vedem ce prevederi sunt obligatorii, între altele. Citește articolul
În luna ianuarie, unora dintre angajatori le revin obligații suplimentare, aduse de legi care au intrat în vigoare spre finele anului precedent. Diverse completări în regulamentele interne, negocieri colective și proceduri noi de pus în funcțiune. Iată cele mai importante repere ale începutului de an: Citește articolul
Regulamentele interne ale angajatorilor care dețin deja aceste documente de muncă vor trebui completate cât mai curând posibil cu noile obligații introduse recent de legea care a modificat semnificativ Codul muncii, respectiv includerea informațiilor despre perioada de preaviz și politica de formare profesională, dacă ea există. Totuși, tratarea cu superficialitate a acestei obligații poate duce la anularea modificărilor, existând chiar un risc de amendare din partea inspectorilor teritoriali de muncă (ITM). Citește articolul
Întocmirea și modificarea regulamentelor interne se fac adesea fără a lua în considerare anumite aspecte, precum importanța consultării salariaților, specificitatea conținutului sau chiar modul în care poate fi consultat apoi acest document de către toți cei vizați. Citește articolul