Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 267 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Recalificările fiscale - riscuri pentru companii. Lectori: EY România. Marți, 19 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: intocmire regulament intern
Subiect: intocmire regulament intern
ACCES PREMIUM

Ce nu ar trebui să lipsească din conținutul regulamentului intern

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 Septembrie 2021 | 0 | 759 | Timp de citire: 4 min.

La fel ca și contractul individual de muncă (CIM), regulamentul intern (RI) are o importantă deosebită în relațiile de muncă. Recomandarea specialiștilor în dreptul muncii este ca regulamentul intern să nu fie elaborat doar pentru a se bifa una dintre cerințele legale, chiar dacă microîntreprinderile au scăpat de acestă obligație, ci să fie gândit și adaptat cerințelor fiecărui angajator și activității firmei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Consultarea salariaților e necesară ori de câte ori se modifică sau adoptă un regulament intern. Patru sfaturi utile firmelor în practică

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Mai 2021 | 1 | 1308 | Timp de citire: 4 min.

Odată ce decide întocmirea unui nou regulament intern sau modificarea celui existent, firma trebuie să consulte salariații. Deși acordul lor nu e necesar pe conținut,  de îndeplinirea obligației de consultare depinde chiar valabilitatea acelui document. Iar angajatorul va trebui să poată dovedi că s-a consultat cu aceștia. Ce ar trebui să facă însă cu eventualele propuneri venite de la angajați pe conținutul propus? Și, totodată, este consultarea și aducerea la cunoștință a regulamentului același lucru? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Regulament intern: Cum poate fi considerată valabilă luarea la cunoștință de către salariați

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Mai 2021 | 0 | 1543 | Timp de citire: 3 min.

Codul muncii obligă angajatorul să prezinte salariaților săi regulamentul intern al firmei, atunci când acesta există, fiind documentul în baza căruia se stabilesc drepturi și obligații ale angajatorului și salariaților, aspecte ce țin de sănătatea și securitatea în muncă, evaluări și conduită profesională etc. Angajatorul are, practic, obligația de a aduce documentul la cunoștința salariaților, iar dacă se ajunge în instanță, el trebuie să și poată să dovedească faptul că și-a îndeplinit obligația. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum pot renunţa microfirmele cu puțini salariați la regulamentul intern

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
25 Mai 2021 | 1 | 1326 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele care au până la nouă salariați au posibilitatea, de la începutul acestei luni, să renunţe la regulamentul intern, dacă acesta a fost întocmit, sau să nu îl mai întocmească dacă şi-au început activitatea de curând. Dacă la întocmirea acestui document, angajatorul trebuie să se consulte cu salariaţii săi, la renunţare trebuie făcut acelaşi lucru? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prevederile SSM din regulamentul intern sunt obligatorii, chiar dacă firma are un furnizor extern de SSM

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
25 Mai 2021 | 1 | 983 | Timp de citire: 2 min.

Chiar şi firmele care lucrează cu furnizori de servicii în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă (SSM) trebuie să prevadă în regulamentul lor intern regulile din acest domeniu care trebuie respectate de salariaţi, au afirmat specialiştii într-o conferinţă recentă avocatnet.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți dai seama dacă vei putea elimina fișele de post și regulamentele interne? Microfirmă în sens fiscal vs. în sens organizatoric

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
29 Aprilie 2021 | 1 | 1742 | Timp de citire: 2 min.

Prezentarea în scris către salariaţi a fişei postului, foii de prezenţă, precum şi a regulamentului intern devine, în curând, opţională, după de Guvernul a adoptat miercuri o OUG ce prevede faptul că aceste trei documente nu mai trebuie întocmite obligatoriu de către microîntreprinderile cu până la nouă salariați. Fișa de post, spre exemplu, poate fi comunicată doar verbal și trebuie pusă la dispoziţia salariatului doar dacă el solicită acest lucru în scris. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișa de post, regulamentul intern, pontajul - ce conțin și de ce sunt necesare cele trei „piedici” birocratice pe care vrea Guvernul să le elimine

Dan Nastase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
16 Aprilie 2021 | 0 | 1598 | Timp de citire: 3 min.

Un proiect de ordonanță de urgență aflat acum în lucru la Guvern ar urma să elimine pentru firmele mici, cu până la nouă angajați, câteva documente esențiale în desfășurarea raporturilor de muncă: fișa de post, regulamentul intern și evidența orelor de muncă. Am pregătit astăzi un articol explicativ despre ce conțin în mod uzual aceste documente și de ce sunt ele necesare în relația dintre un angajator și salariații săi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorul, obligat să prezinte regulamentul intern salariaților, altfel riscă să fie sancționat

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
23 Iunie 2020 | 0 | 2329 | Timp de citire: 2 min.

Codul muncii obligă angajatorul să prezinte salariaților săi regulamentul intern al firmei, pentru că este un document în baza căruia se stabilesc reguli privind drepturile și obligațiile angajatorului și ale salariaților, cum ar fi protecția, igiena și securitatea în muncă sau criteriile și procedurile de evaluare profesională a salariaților. Dacă angajatorul refuză să le prezinte salariaților regulamentul intern, poate fi sancționat de Inspecția Muncii cu amendă de până la 10.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorii au 60 de zile de la înființare pentru a întocmi regulamentul intern. Ce trebuie să includă acesta?

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 August 2016 | 2 | 10717 | Timp de citire: 3 min.

Fiecare angajator trebuie să-și întocmească un regulament intern în maximum 60 de zile de la dobândirea personalității juridice, conform legislației muncii. Acest document obligatoriu pentru fiecare firmă cuprinde, printre altele, reguli privind protecția salariaților, evaluarea profesională a acestora sau disciplina muncii. Citește articolul