ACCES PREMIUM
De ce premium?
UPDATE: Angajatorii trebuie să introducă noi informații în regulamentul intern
Angajatorii care dețin un regulament intern trebuie să introducă în interiorul lui și informații legate de preaviz și de politica generală de formare profesională, pe lângă cele pe care trebuie să le conțină deja acest document, potrivit unei legi oficializate miercuri, care va intra în vigoare de sâmbătă. Mai mult, firmele vor trebui să aducă la cunoștința salariaților regulamentul intern încă din prima zi de lucru, iar această luare la cunoștință trebuie să fie validă.
Articolul continuă mai jos
Legea 283/2022, care modifică Codul muncii din 22 octombrie, obligă angajatorii să introducă în regulamentul intern (RI) informații despre preaviz, la concediere sau demisie, precum și politica generală de formare profesională, dacă ea există.
Restul informațiilor prevăzute anterior de
Codul muncii ca fiind necesare să fie trecute în regulamentul intern trebuie menținute. Dintre ele amintim drepturile și obligațiile angajatorului și ale salariaților, regulile abaterilor disciplinare și sancțiunile aplicabile, cele referitoare la procedura disciplinară sau criteriile și procedurile de evaluare profesională a salariaților. Află ce nu ar trebui să lipsească din conținutul regulamentului intern
din acest articol.
Noile obligații de trecere în RI a informațiilor despre preaviz și politica de formare (dacă există) trebuie respectate de toți angajatorii, inclusiv de
cei cu până la nouă salariați, care au fost scutiți până de curând să aibă un regulament. Fie adaugă noile detalii în documentul pe care l-au avut înainte de eliminarea sa, posibilă prin OUG 37/2021, fie că îl includ în documentul pe care
vor trebui să îl aibă gata până pe 5 decembrie, microfirmele vor trebui să aibă și ele prevăzute aceste elemente.
O modificare poate mai importantă decât cea menționată anterior vizează introducerea unui termen fix în interiorul căruia salariatul nou-angajat să primească regulamentul intern și să semneze luarea lui la cunoștință:
"Angajatorul are obligația de a aduce la cunoștința fiecărui salariat prevederile regulamentului intern, în prima zi de lucru, și de a face dovada îndeplinirii acestei obligații". Anterior acestei modificări, legislația muncii nu menționa niciun termen în care regulamentul intern să fie prezentat salariaților.
În plus, aducerea la cunoștința salariaților a prevederilor RI se poate face
fie pe suport hârtie, fie în format electronic, în cazul ultimei situații salariatul trebuind să poată stoca și printa documentul.
Reamintim că în lipsa aducerii la cunoștință regulamentul intern nu-și poate produce efectele față de salariați.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)