Astfel, chiar dacă, de exemplu, de astăzi, Ministerul Justiției intră în regim de telemuncă până pe 21 aprilie, după cum reiese dintr-un comunicat recent al instituției, iar Consiliul Superior al Magistraturii a stabilit deja ca doar cauzele de urgență să fie soluționate în instanță, cei ce vor să deschidă procese pot face acest lucru în continuare.
Totuși, ei trebuie să respecte toate regulile impuse, în perioada stării de urgență, de fiecare autoritate în parte. Mai exact, după cum majoritatea instituțiilor au decis, interacțiunea cu cetățeanul trebuie să aibă loc numai prin mijloace electronice, iar soluționarea cererilor care nu sunt urgente să se facă după depășirea situației speciale în care ne aflăm.
În acest context, putem vorbi de măsurile pe care le-a luat Tribunalul București pentru perioada în care sunt probleme din cauza epidemiei de coronavirus, respectiv că programul cu publicul se suspendă, iar documentele se pot depune prin mijloace electronice (e-mail ori fax) sau prin poşta clasică.
De asemenea, și cei care vor să reclame la autorități diverse situații în această perioadă pot face acest lucru, dar, ca și în cazul inițierii unor acțiuni în instanță, aceștia trebuie să respecte regulile momentului.
Mai exact, ei trebuie să verifice la fiecare instituție în parte cum pot depune reclamații prin mijloace electronice sau, dacă acest lucru nu este posibil, cum să-și facă programare pentru a putea depune reclamația direct la respectiva instituție.
Un bun exemplu în acest sens îl reprezintă sesizările transmise autorităților din domeniul muncii. Concret, așa cum era posibil și anterior instituirii stării de urgență, în această perioadă se pot transmite sesizări agențiilor județene ale Inspecției Muncii direct prin intermediul site-ului instituției.
Apoi, și plângerile adresate Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal se pot depune online, în cazul încălcării drepturilor privind datele personale, dar numai după ce operatorul acestora a fost contactat și nu s-a primit răspuns din partea lui în cel mult o lună.
Nu în ultimul rând, în această perioadă, persoanele fizice pot face în continuare sesizări și la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) atunci când au o problemă cu un comerciant. De asemenea, și în cazul ANPC, sesizările se pot face fără să fie nevoie de deplasarea la această autoritate, respectiv direct pe site-ul acesteia.
Reamintim că starea de urgență a fost instituită, pentru 30 de zile, de președintele țării în 16 martie, din cauza epidemiei de coronavirus, iar astăzi e de așteptat, așa cum a declarat recent acesta, prelungirea cu încă o lună a acestei perioade.
Comentarii articol (0)