În esență, atunci când s-au impus măsurile ce au ca scop reducerea interacțiunii directe între oameni și a limitării extinderii epidemiei de coronavirus din țara noastră, nu s-au închis firme, ci au fost suspendate anumite activități ale acestora.
Așadar, restaurantele nu mai pot servi acum clienții în spațiile dedicate, dar pot oricând să-și reorienteze activitatea către catering ori livrarea la domiciliu a preparatelor.
Astfel, firmele care au fost nevoite să închidă anumite activități, în contextul epidemiei de coronavirus, dar care se reorientează către altele au nevoie acum de personal pentru a susține noile activități. De exemplu, chiar dacă au trimis în șomaj tehnic ospătari, firmele pot angaja, în această perioadă, bucătari sau livratori.
Această posibilitate a fost confirmată recent, pe forumul avocatnet, de Minoka HR, consultant resurse umane. "Chiar dacă și-a suspendat activitatea, firma încă funcționeaza și poate face alte activități: aprovizionare, reparații, etc, chiar și angajări. Nu e obligatoriu să fie absolut toți angajații trimiși în șomaj tehnic chiar dacă activitatea din unitățile din HORECA a fost închisă prin lege. Este vorba despre activitatea ce presupune interacțiunea cu publicul", subliniază specialistul.
Reamintim că, inițial, starea de urgență a fost decretată pentru perioada 16 martie - 14 aprilie 2020, dar a fost prelungită cu încă 30 de zile, această perioadă urmând să se încheie în data de 14 mai 2020. În aceste condiții, la puțin timp de la instituirea stării de urgență, autoritățile au impus suspendarea mai multor activități ce implică interacțiune umană directă, printre care și servirea în baruri, restaurante și cafenele ori suspendarea activităților culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment etc.