Începând din 5 septembrie 2017, formularul fiscal 112 are un nou model, potrivit Ordinului comun al Ministerului Finanțelor Publice, al Ministerului Muncii și Justiției Sociale și al Ministerului Sănătății nr. 1.024/1.582/934/2017 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a „Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”.
Potrivit actului normativ, prevederile acestuia trebuie aplicate începând cu obligațiile declarative aferente lunii următoare publicării. Cu alte cuvinte, folosirea declarației unice 112 în noul format se face începând cu obligațiile aferente lunii octombrie 2017 (ce se depun efectiv luna aceasta).
În principiu, schimbările aduse de autorități la formularul 112 sunt mai degrabă formale, fiind impuse de înlocuirea din 2016 a Codului fiscal și a Codului de procedură fiscală.
Formularul 112 se depune lunar sau trimestrial la Fisc, până la data de 25 a lunii următoare, respectiv a lunii următoare trimestrului. Depunerea declarației se face obligatoriu online.
Notă: Vechiul și noul model al formularului 112 pot fi consultate în fișierele anexate articolului.