Potrivit unui anunț publicat recent, din cauza unor lucrări planificate de mentenanță, în perioada 25 martie (ora 20.00) – 27 martie (ora 16.00), portalul pentru depunerea online a registrului în sistemul informatic Reges va fi indisponibil temporar.
Mai exact, începând din această seară și până duminică după-amiază, angajatorii nu vor putea să transmită Registrul general de evidență a salariaților (Revisal) prin portalul Reges.
Potrivit HG nr. 500/2011, fiecare angajator are obligația de a înființa și de a transmite la inspectoratul teritorial de muncă (ITM) un registru general de evidență a salariaților. Cei care nu îndeplinesc această obligație riscă amenzi cuprinse între 5.000 și 8.000 de lei.
Potrivit legislației în vigoare, transmiterea Revisal se poate realiza în trei moduri diferite, și anume:
- prin completarea online a bazei de date existente pe portalul Inspecţiei Muncii;
- prin e-mail, pe bază de semnătură electronică - registrul de evidență a salariaților se poate trimite prin e-mail la adresa suportregistru@inspectiamuncii.ro, după ce a fost semnat cu semnătura electronică extinsă, bazată pe un certificat digital calificat;
- prin depunerea la sediul ITM în format electronic, însoţit de o adresă de înaintare semnată de angajator - depunerea se face pe suport CD, dischetă 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sistem de fișiere FAT/FAT32.
Transmiterea online a Revisal se poate face accesând portalul Inspecției Muncii, disponibil la adresa https://reges.inspectiamuncii.ro/. Depunerea online pe portal este condiționată de solicitarea și obținerea de către angajator a unui nume de utilizator și a unei parole, precum și de activiarea accesului la portalul Inspecției Muncii.
Pentru a obține numele de utilizator și parola, este necesară deplasarea la ITM-ul în a cărui rază teritorială angajatorul își are sediul sau domiciliul, cu următoarele documente:
- cerere scrisă pentru eliberarea numelui de utilizator și a parolei;
- împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obținerea numelui de utilizator și a parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
- copia certificatului de înmatriculare al angajatorului;
- copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
În situația în care angajatorul externalizează serviciul de completare și depunere a registrului către o companie specializată, printre actele necesare la ITM se numără denumirea prestatorului de servicii, codul unic de identificare al prestatorului de servicii și data de la care s-a contractat serviciul pentru completarea și depunerea ReviSal.
Citiţi AICI mai multe informaţii despre transmiterea Registrului de evidență a salariaților în 2016.