Numărul locuinţelor asigurate obligatoriu a ajuns la 1,66 milioane, în aprilie, titrează capital.ro.
Numărul poliţelor active de asigurare obligatorie a locuinţei (PAD) a crescut cu 9,29%, la 30 aprilie 2016, la 1.668.847, comparativ cu 1.526.902 poliţe PAD active la finalul lunii aprilie 2015, conform statisticilor Pool-ului de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID), societatea care emite acest tip de asigurări.
Potrivit PAID, 75,5% dintre poliţele active la nivel naţional erau încheiate în mediul urban şi 24,5% în mediul rural, iar, în funcţie de tipul de locuinţă, 92,1% din poliţele PAD vizează locuinţele de tip A (cele cu structura de rezistenţă din beton armat, metal sau lemn, cu pereţii exterior din piatră, cărămidă arsă sau materiale supuse unui tratament termic sau chimic) şi 7,9% locuinţele de tip B (cele cu pereţii exterior din cărămidă nearsă sau material nesupus unui tratament termic sau chimic).
Pe regiuni, cele mai multe poliţe active sunt în Bucureşti (19% din total), Transilvania (19%) şi Muntenia (18%), iar cele mai puţine - în Maramureş (3% din totalul poliţelor), Bucovina (3%) şi Crişana (4%).
Firmele se aşteaptă la creşterea activităţii şi la noi angajări până în iulie, preţurile din magazine ar putea scădea uşor, anunță news.ro.
Directorii firmelor din România se aşteaptă la o creştere a activităţii în toate sectoarele economice, în perioada mai-iulie, şi la un avans moderat al numărului de salariaţi, în timp ce preţurile ar putea scădea în comerţul cu amănuntul, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Raportul anterior privind tendinţele economice, publicat la finalul lunii aprilie, indica o creştere a activităţii în toate sectoarele pentru perioada aprilie-iunie şi noi angajări, dar o stabilitate sau chiar uşoare creşteri de preţuri.
Cea mai mare creştere a activităţii, în intervalul mai-iulie, este aşteptată în construcţii, cu un sold conjuctural de +27%, comparativ cu 28% în intervalul anterior.
Soldul conjunctural reflectă diferenţa dintre aşteptările pozitive şi cele negative exprimate de către managerii chestionaţi. Un sold pozitiv reflectă un număr mai mare de companii care au aşteptări de creştere a activităţii sau a comenzilor, în timp ce un sold conjunctural negativ reflectă aşteptări de scădere a activităţii în sectorul analizat.
Comentarii articol (0)