Comerţul internaţional cu electricitate s-a prăbuşit la jumătate. România a redevenit importator de energie, titrează capital.ro.
În luna mai, România a fost nevoită să apeleze la importuri de energie pentru a putea acoperi consumul, o situaţie nemaintâlnită în ultimii doi ani.
După cum explică Octavian Lohan, directorul Dispecerului Energetic Naţional şi director – adjunct al Transelectrica, mai mulţi factori au concurat la această situaţie defavorabilă pentru România. „Preţurile au fost mai mari la noi decât la vecini şi energia migrează către pieţele mai scumpe. Apoi, am avut reviziile unor agregate de la hidrocentrala Porţile de Fier şi revizia periodică a reactorului 1 de la Centrala Nucleară de la Cernavodă. A fost mai puţină energie în piaţă şi mai scumpă decât în pieţele vecine“, arată oficialul citat.
Ce poveri fiscale au de cărat salariaţii din UE. Românii, pe locul opt în topul european, informează adevărul.ro.
România se află printre statele europene care taxează cel mai agresiv munca salariaţilor, concurând la acest capitol cu economiile bogate, chiar dacă angajaţii români au printre cele mai mici salarii din UE. Salariul complet mediu anual al unui român (cu toate contribuţiile) este cu 1.248 de euro mai mare decât al unui bulgar, însă câştigul net - rămas după plata taxelor - se subţiază dramatic, rămânând doar 50 euro în plus.
Autorii studiului „Povara impozitării pentru angajatul mediu” al societăţii de consultanţă fiscală Institut Economique Molinari arată că România are a opta cea mai mare rată de taxare efectivă a salariaţilor din UE, după Franţa, Belgia, Austria, Ungaria, Germania, Grecia şi Italia, deşi are al doilea cel mai mic salariu mediu (după Bulgaria).
Înmatriculările de autoturisme au crescut în România cu peste 19%, în prima jumătate a anului, scrie economica.net.
Înmatriculările de autoturisme au crescut în România cu 19,2%, în intervalul ianuarie - iunie 2016, până la 175.317 unităţi, de la 147.139 unităţi, raportate în primele şase luni din 2015, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS), publicate vineri.
Conform statisticii, pe segmentul total de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor, se consemnează o creştere a înmatriculărilor noi de 4,9%, la 180.275 de unităţi.
Statistica DRPCIV relevă faptul că parcul auto naţional din România însuma, la sfârşitul anului 2015, aproximativ 6,6 milioane de unităţi, în creştere cu 5,27% faţă de perioada similară a anului precedent, când număra 6,27 milioane de exemplare.
Comentarii articol (0)