În București-Ilfov veniturile încep să se apropie de Europa, ne informează capital.ro.
Românii câştigă tot mai mult, fie că vorbim despre salariaţi sau de liber profesionişti. În unele cazuri chiar se poate discuta de sume demne de UE. Cât de mulţi sunt cei bine plătiţi şi cât de sustenabile sunt creşterile, este o discuţie separată.
Dacă mergeţi în vacanţă în statele din vestul continentului şi vă daţi seama că nu vă mai frapează la fel de mult diferenţele de preţuri, sunt două răspunsuri posibile (şi cel mai probabil sunt valabile amândouă într-o anumită măsură): fie preţurile din România au crescut, fie veniturile noastre s-au majorat şi ne permitem mai multe, uneori fără să ne dăm seama.
Adevăratele prețuri RCA sunt mult mai mici decât cele impuse prin lege. Mulți șoferi plătesc și cu peste 50% mai puțin decât tariful maxim, ne spune profit.ro.
Majoritatea șoferilor cu vârsta între 31 și 40 de ani care conduc cele mai comune mașini din România nu plătesc mai mult de 500 de lei pe RCA, deși tariful maxim impus prin lege se apropie de 800 de lei. De altfel, diferențele sunt semnificative pe toate segmentele de clienți, în ciuda faptului că asigurătorii s-au plâns că nivelurile impuse prin lege sunt mai mici decât cele care le-ar permite să vândă în condiții de profitabilitate. În jocul RCA nu intră doar firmele absolut dependente de acest tip de asigurare, ci și firme mult mai diversificate, arată datele consultate de Profit.ro.
Există cel puțin doi factori tehnici care generează diferențele dintre tarifele maxime și prețurile efective de vânzare, însă aceștia constituie doar o explicație parțială.
Comentarii articol (0)