Deși proiectul de lege a fost adoptat tacit de Senat în decembrie 2016, Camera deputaților l-a respins astăzi, stopând astfel posibilitatea aplicării măsurii (pe motiv că ar genera cheltuieli suplimentare însemnate pentru angajatorii publici).
Beneficiarii tichetelor de bicicletă ar fi urmat să fie, conform proiectului, persoanele angajate în baza unui contract individual de muncă. Asta indiferent că vorbeam de firmele private, de entitățile publice (regii autonome, societăți naționale, instituții bugetare) sau chiar de persoanele fizice autorizate.
Concret, salariații ar fi putut să primească o subvenție pentru cumpărarea unei biciclete și/sau o indemnizație de kilometraj pentru bicicletă, ambele sub forma unor tichete de bicicletă.
Subvenția ar fi constat într-o sumă de maximum 1.500 de lei, ce ar fi fost acordată o singură dată într-o perioadă de trei ani, iar indemnizația ar fi fost de 33 de bani pe kilometru, într-o limită anuală de 300 de lei. Dacă subvenția era pentru achiziționarea unei biciclete care să fie folosită în principal în interes de serviciu, indemnizația ar fi fost pentru acoperirea unei părți a costului de transport cu bicicleta, astfel că ambele ajutoare ar fi putut fi cumulate. În plus, indemnizația de kilometraj ar fi putut fi acordată și salariaților care deja au o bicicletă.
Acordarea tichetelor de bicicletă ar fi fost o decizie pe care să o ia fiecare angajator în parte, după purtarea unor discuții cu sindicatele sau reprezentanții salariaților. Tichetele de bicicletă ar fi fost acoperite din banii angajatorului, însă acestea ar fi fost deductibile limitat. Practic, acordarea acestor subvenții ar fi reprezentat o noutate pentru România, în condițiile în care acum nu există prevederi legale care să instituie o asemenea posibilitate.
Dacă proiectul de lege ar fi ajuns să se aplice, salariații puteau fi încurajați să-și cumpere biciclete și să facă naveta de acasă la birou și înapoi cu ajutorul acestora. În plus, se prevedea că bicicleta ar fi putut fi folosită și pentru alte deplasări în interes de serviciu. În orice caz, în document era subliniat că bicicleta cumpărată cu subvenția angajatorului ar fi fost folosită, în principal, în interes de muncă, ceea ce înseamnă că ea ar fi putut fi folosită ocazional și în interes personal.
Atenție! Proiectul de lege privind tichetele de bicicletă NU se poate aplica. Din moment ce proiectul a fost respins definitiv de Camera Deputaților (Camera decizională în acest caz), asta înseamnă că acesta își încetează traseul legislativ.
Comentarii articol (5)