Luni a fost lansată sesiunea de primire a cererilor de finanțare în cadrul programului pentru Microindustrializare 2017. Antreprenorii pot depune cereri de finanțare până în data de 1 septembrie doar prin intermediul aplicației online disponibilă pe site-ul Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor pentru Întrepreprinderile Mici și Mijlocii (AIPPIMM), respectiv aici.
Industria textilă este caracterizată printr-un adaos comercial mare, atunci când sunt îndeplinite două condiții: societatea dispune de un brand propriu, iar piața de desfacere este asigurată. În caz contrar, fabricile care lucrează preponderent în lohn (efectuând doar anumite operații din fluxul tehnologic) și care nu dispun de un brand propriu au un adaos comercial mic, astfel că singura posibilitate de a obține venituri însemnate este aceea de a asigura o producție ridicată.
Astfel, achiziția unor mașini și echipamente tehnologice noi și performante este o condiție esențială pentru eficientizarea activității societăților care operează în acest domeniu de activitate.
Doar societățile comerciale care au la data lansării apelului de proiecte cel puțin un an calendaristic de la înființare pot solicia acordarea ajutorului financiar nerambursabil.
Mai mult, microîntreprinderile (societățile care au cel mult nouă angajați și o cifră de afaceri de până la două milioane de euro) sunt eligibile doar dacă își desfășoară activitatea în regiunea București – Ilfov. În cadrul întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) nu sunt restricții în ceea ce privește locul în care se desfășoară activitatea.
Condițiile de eligibilitate și pașii necesari obținerii acestei finanțări sunt detaliați în cadrul acestui articol.
Ajutorul nerambursabil poate ajunge la 100.000 de euro
Prin intermediul acestui program de finanțare, fabricile de confecții textile pot solicita un spijin financiar nerambursabil de până la 100.000 de euro.
Ajutorul acoperă cheltuieli precum:
- achiziția de spații de lucru;
- echipamente tehnologice, utilaje și echipamente de producție, precum: mașinile de cusut industriale sau mașini de țesut;
- mobilier specific;
- obiecte de inventar.
Pentru a transporta propria producție de materiale textile către clienți, societatea poate achiziționa o autoutilitară, însă nu o poate folosi pentru transportul de mărfuri în contul terților.
De asemenea, societatea poate include în cadrul cheltuielilor eligibile și crearea unui site de prezentare, dacă nu a avut unul până în prezent. Pagina trebuie să fie funcţională la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului financiar și trebuie să fie mențiuntă cel puțin pe toată perioada de monitorizare a investiției.
Dacă este cazul, societatea poate achiziționa echipamente și instalații în scopul obținerii unei economii de energie, precum și pentru obținerea energiei din surse regenerabile, precum panourile solare.
Toate cheltuielile incluse în cadrul planului de afaceri trebuie să fie detaliate, justificând necesitatea și oportunitatea acestora.
Bugetul proiectului va include atât cheltuieli eligibile pentru care se poate solicita sprijin financiar nerambursabil, cât și cheltuieli neeligibile pe care beneficiarul investiției le va suporta integral din fonduri proprii.
Cheltuielile eligibile, așa cum au fost detaliate anterior, pot fi decontate într-un procent cuprins între 75% și 90%, în funcție de cerința antreprenorului și de capacitatea financiară a societății de a suporta o parte mai mare a investiției din fonduri proprii.
În cazul în care este solicitat un ajutor financiar mai mic, societatea va obține în cadrul procesului de selecție un punctaj mai mare, astfel că șansele de a semna contractul de finanțare sporesc.
În categoria cheltuielilor neeligibile pe care antreprenorul le va asigura integral din fonduri proprii se regăsesc:
- cheltuiala cu taxa pe valoarea adăugată (TVA);
- cheltuielile legate de transportul, montajul, punerea în funcțiune și instructajul personalului de deservire în cazul utilajelor lvirate;
- realizarea unor construcții sau a unor lucrări de amanajări interioare;
- achiziția în sistem leasing a bunurilor incluse în cadrul proiectului;
- cheltuielile cu dobânzile, comisioanele percepute de bănci;
- salariile și contribuțiile sociale ale angajaților;
- utilitățile consumate în cadrul procesului de producție;
- impozitele, taxele datorate statului.
Astfel, antreprenorii trebuie să suporte integral valoarea cheltuielilor neeligibile din cadrul proiectului, dar și un procent cuprins între 10 și 25% din valoarea eligibilă a investiției.
Pașii necesari întocmirii bugetului proiectului și includerii cheltuielilor în categoria cheltuielilor eligibile și neeligibile sunt detaliați în cadrul acestui articol.
Cererile de finanțare se depun doar electronic
În cadrul acestui apel de proiecte, întreaga documentație se depune în format electronic, prin intermediul aplicației disponibile pe site-ul AIPPIMM. Documentele solicitate sunt următoarele:
- cerere de finanțare;
- plan de afaceri;
- documente suport care au scopul de a justifica îndeplinirea condițiilor de eligibilitate solicitate în cadrul schemei de minimis și de a susține informațiile prezentate în cadrul planului de afaceri.
În această categorie a documentelor suport se regăsesc, printre altele, situațiile financiare aferente anului 2016, CV-uri ale membrilor echipei de implementare a proiectului, organigrama societății și declarații pe proprie răspundere a responsabilului de proiect.
Comentarii articol (0)