Introducerea sistemului split TVA va presupune alocarea unor resurse suplimentare din partea contribuabililor, atât de natură financiară, cât și din perspectiva personalului desemnat să se ocupe de bunul mers al lucrurilor.
De altfel, reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice au dat asigurări că mecanismul plății defalcate a TVA nu schimbă cu nimic regulile fiscale aplicabile în domeniul TVA.
Totuși, am vrut să vedem dacă regulile de înscriere a operațiunilor în decontul de TVA vor suferi vreo modificare și, implicit, dacă pregătirea unui decont de TVA se va schimba.
Cel puțin deocamdată, decontul de TVA nu se schimbă, așa cum a confirmat, la solicitarea redacției noastre, Costin Manta, senior manager al Departamentului de asistență fiscală și juridică din cadrul EY România.
Totusi, specialistul a atenționat că profesioniștii s-ar putea lovi de un volum mai mare de muncă și de noi responsabilități: "Contabilii și personalul care se ocupă de plăți și încasări pot avea sarcini suplimentare, precum: pregătirea unui număr mai mare de ordine de plată, urmărirea încasărilor în numerar, echivalente de numerar sau prin card pentru a transfera valoarea TVA din contul curent în contul propriu de TVA în termenul de 7 zile lucrătoare de la data încăsarii", ne-a spus Costin Manta.
Notă: Toate articolele scrise de redacția noastră pe subiectul split TVA sunt disponibile aici.