Cea mai mare creștere a prețurilor din ultimii patru ani. Datele INS care contrazic politicienii
Rata anuală a inflaţiei, care măsoară evoluţia preţurilor de consum în ultimul an, a urcat în luna septembrie la 1,77%, cel mai înalt nivel din noiembrie 2013 - atunci a fost 1,83% - în condiţiile în care carburanţii s-au scumpit cu 2,19%, potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS). Asta înseamnă că produsele pe care le cumpărăm sunt mai scumpe. Lucru negat de politicieni, dacă e să ne luăm după declarațiile din ultima vreme.
În luna august, rata anuală a inflaţiei a fost de 1,2%. Datele INS arată că preţurile de consum au crescut în septembrie, în medie, cu 0,5% comparativ cu luna august.
Mărfurile alimentare s-au scumpit cu 0,54%, în medie, faţă de luna august, preţurile mărfurilor nealimentare au urcat tot cu 0,54%, iar preţurile serviciilor au crescut cu 0,32%.
Comparativ cu septembrie 2016, preţurile alimentelor au crescut în a noua lună a acestui an cu 2,74%, mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 1,89%, iar preţurile serviciilor au coborât cu 0,16%.
Faţă de luna august, cele mai mari creşteri de preţuri s-au înregistrat, în a noua lună a acestui an, la alte legume şi conserve de legume (5,11%), ouă (4,16%) şi combustibili (2,19%).
Salariile din mediul privat au crescut în medie cu 5,1% în acest an
Serviciile medicale iau ușor locul bonurilor de masă ca beneficii acordate angajaților.
Salariile din mediul privat au crescut în medie cu 5,1% în acest an, arată datele ediţiei din acest an a studiului salarial şi de beneficii PayWell România, realizat de PwC România, pe un eşantion de aproximativ 100 de companii private, din sectoarele financiar-bancar, farmaceutic, industrial, retail şi hotelier.
Care sunt concluziile:
Sectorul bancar se evidenţiază cu cel mai redus avans din mediul privat, de numai 2,1%, creştere mai mică atât faţă de cea planificată (3,3%), cât şi faţă de anul trecut (3,2%). Pe categorii de angajaţi, cea mai mică majorare a fost consemnată la nivelul top managementului, iar cea mai mare la nivelul personalului necalificat. Per ansamblu, companiile participante aveau planificat pentru anul în curs un avans mediu al salariilor de 4,8%, creşterea reală fiind uşor mai mare decât estimarea iniţială.
Cât valorează brandul de țară al României
Brandul de ţară al României, evaluat de Brand Finance, valorează 175 de miliarde de dolari în 2017, faţă de 165 de miliarde de dolari anul trecut.
România coboară totuşi două poziţii în top 100, de pe poziţia 47 până pe 49.
Paşii înapoi au fost cauzaţi de corupţie, de diminuarea capacităţii de atragere a talentelor din orice domeniu, dar şi de cadrul legislativ destul de confuz.
Comentarii articol (0)