Turismul, micile fabrici de produse tradiționale, florăriile, firmele de curierat și saloanele de înfrumusețare sunt doar o parte din domeniile care așteaptă iarna pentru a-și crește cifra de afaceri.
În timp ce unele afaceri dintre cele menționate mai sus necesită investiții serioase și mult timp de pregătire, altele pot fi începute fără un efort financiar prea mare și cu o minimă pregătire în prealabil. În cele ce urmează vom aminti cinci idei de afaceri care se dovedesc an de an a fi extrem de profitabile în această perioadă a anului.
Închirierea de costume pentru petreceri private
Luna decembrie este perioada din an în care se organizează cele mai multe petreceri, atât de către firme, cât și de către oamenii care își dedica mai mult timp pentru familie și prieteni.
Firmele apelează din ce în ce mai des pentru organizarea petrecerilor de Crăciun la firme de organizare a evenimentelor, iar multe dintre acestea oferă spre închiriere costume tematice, oferind un moment memorabil. Astfel, angajații, dar și colaboratorii firmei își pot petrece câteva ore la o petrecere tematică.
Costul de închiriere al costumelor nu este neapărat mare, însă cererea în exces în această perioadă a anului poate asigura câștiguri importante celui care începe o astfel de afacere. În plus, costumele pot fi folosite și cu alte ocazii, în anul în care urmează, chiar dacă următorul vârf al vânzărilor se va înregistra abia peste un an.
Moș Crăciun și alte personaje de iarnă
Nu doar costumele sunt la mare căutare în această perioadă. Dacă se organizează petreceri private, vor fi la mare căutare și serviciile oferite de Moș Crăciun.
Grădinițele, școlile, centrele comerciale, dar și firmele care organizează petreceri private sau publice au nevoie de serviciile unor actori pentru a anima și însufleți petrecerea. De aceea, în perioada Crăciunului, aceasta este o idee de afaceri care ar putea fi fructificată de cei cu talent actoricesc. Serviciile de închiriere nu sunt chiar ieftine, prețul pentru o oră pornind de la 150 de lei și putând ajunge până la 400 de lei, dacă Moș Crăciun este însoțit și de alte personaje de iarnă: Crăciunița, Crăiasa Zăpezii, Omul de Zăpadă, Spiriduși, Îngerași, etc.
Realizarea unor cadouri hand-made
De mulți ani, consumatorii preferă să cumpere cadouri realizate artizanal, care păstrează o doză mai mare de unicitate decât produsele de serie realizate într-o manieră industrială. De aceea, în această perioadă a anului se organizează numeroase târguri și evenimente de Crăciun, la care participă ca expozanți numeroși mici producători. Fie că este vorba despre cadouri, obiecte decorative pentru brad sau produse vestimentare, acestea înregistrează o cerere mare din partea consumatorilor.
De aceea, un mic producător are la dispoziție mai multe modalități prin care își poate crește vânzările:
- poate participa la târguri de Crăciun, oferind spre vânzare propriile produsele. Produsele originale au șanse mai mari de a genera încasări însemnate, din moment ce concurența va fi, în mod evident, inexistentă sau cel puțin redusă;
- își poate realiza un site de prezentare pe internet pentru produsele proprii. Pentru a impulsiona vânzările, ar putea apela la reclamă plătită prin intermediul platformelor de socializare sau al motoarelor de căutare, sporindu-și șansele de a fi remarcat de către consumatori;
- în cazul în care a strâns o bază de date cu informațiile de contact ale clienților mai vechi, poate realiza oferte personalizate pentru aceștia, știind care sunt preferințele de consum specifice;
- și firmele cumpără cadouri în această perioadă pentru angajați și colaboratori. De aceea, nici acest segment de piață nu ar trebui neglijat.
Servicii și produse pentru decorațiunile de iarnă
În timp ce cadourile realizate artizanal ar putea fi comercializate și cu alte ocazii pe durata anului, decorațiunile de iarnă, în special cele pentru brad, sunt destinate acestei perioade. Cererea este foarte ridicată, astfel că întreaga esență a acestei afaceri o reprezintă creșterea notorietății și prezentarea produselor în fața clienților.
Canalul de vânzare care asigură cea mai mare expunere și prin urmare cea mai mare oportunitate de vânzări o reprezintă internetul.
În plus, în ultimii ani au apărut serviciile de decorare a brazilor de Crăciun, astfel că și persoanele cu un simț estetic mai puțin dezvoltat, ocupate sau care nu au răbdarea necesară de a împodobi singure bradul pot găsi un ajutor.
Printre clienții potențiali pentru serviciile și produsele din această gamă se numără firmele private, spațiile comerciale, sediile de bănci, grădinițele sau școlile.
Plimbări cu sania trasă de cai
Această idee de afaceri ar putea fi exploatată de către antreprenorii care oferă în prezent servicii de cazare turistică. În zonele de munte, în care șansele de a avea zăpadă sunt mai mari, astfel că sunt îndeplinite toate condițiile pentru ca această afacere să fie una de succes.
O cursă de o oră poate costa între 50 și 100 de lei, în funcție de numărul de persoane transportate, iar în sezon se pot câștiga în medie 500 de lei pe zi.