Aeroportul Otopeni va avea un sistem de recunoaștere facială
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) alocă din fonduri proprii 8,868 milioane de euro, fără TVA, pentru lucrări de modernizare, retehnologizare și extindere a sistemului de televiziune cu circuit închis (TVCI) al Aeroportului Internațional Henri Coandă, inclusiv dotarea cu soluții de recunoaștere facială și de recunoaștere automată a numerelor de înmatriculare a autovehiculelor.
Potrivit unui anunț de participare postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), procedura va fi de tip negociere, iar criteriul de atribuire va fi prețul cel mai scăzut.
Prin acest proiect, CNAB urmărește modernizarea (upgrade-ul) subsistemelor TVCI digitale existente tip ENDURA din punct de vedere software și hardware la o versiune superioară din punct de vedere tehnologic (ultima versiune dezvoltată de producătorul sistemului), precum și mărirea gradului de acoperire a supravegherii video, prin creșterea numărului de camere video existente, furnizarea și instalarea unei soluții de "recunoaștere facială", dar și furnizarea și instalarea unei soluții de recunoaștere automată a numerelor de înmatriculare a autovehiculelor.
BNR: Cinci riscuri la adresa stabilității financiare
Banca Națională a României identifică 5 riscuri sistemice la adresa stabilității financiare.
Principalul risc, notat ca ridicat, este cel al deteriorării încrederii investitorilor în economiile emergente, care înseamnă riscul de creștere a dobânzilor la finanțările externe. Acest risc a început să se materializeze și vine în contextul în care echilibrele macroeconomice din România sunt tensionate, explică viceguvernatorul Liviu Voinea, în Raportul asupra stabilității financiare pentru luna decembrie 2017.
“Riscul deteriorării rapide a încrederii investitorilor în economiile emergente se situează la un nivel ridicat, în contextul în care incertitudinile privind consolidarea ratei de creștere a economiei globale și a comerțului internațional rămân semnificative, pe fondul riscurilor din politicile economice și monetare, acumulării unor dezechilibre structurale la nivelul economiilor emergente și intensificării tensiunilor geopolitice”, spune Liviu Voinea.
Creșterea primei de risc (plată făcută de o țară în contul riscului reprezentat de împrumutarea acesteia de către creditori) poate avea efecte negative importante asupra mediului intern, explică oficialul BNR. “Acesta este în fapt riscul de credit, sau riscul creșterii ratei dobânzii, declanșat de politicile monetare ale economiilor dezvoltate, de incertitudinile externe și de modul în care piața reacționează la acestea. În context, riscul de credit se referă la creșterea costului finanțării externe – atât pentru statul român, cât și pentru sectorul bancar și pentru firme’, adaugă Voinea.
RATB și Metrorex, bilet comun de călătorie
Regia de transport de suprafață, RATB, și cea de transport cu metroul, Metrorex, vor emite în comun trei tipuri de legitimații de călătorie.
Cele trei tipuri sunt: biletul unic valabil 60 de minute cu un preț de 5 lei, cel cu 10 călătorii, fiecare călătorie putând dura cel mult 60 de minute, cu un preț de 34 de lei și abonamentul pentru o zi, cu un preț de 17 lei.
Decontarea se va face la vânzare iar valoarea suportului contactless se va încasa de către emitentul cardului comercializat (Metrorex / RATB), potrivit unui proiect de act normativ al Ministerului Transporturilor.
Valoarea suportului contactless reprezintă diferenţa dintre tariful titlului de călătorie şi suma tarifelor titlurilor de călătorie aferente, decontate de către RATB şi Metrorex.
Titlurile acceptă ultima validare cu un minut înainte de expirarea perioadei stabilite (60 min.) şi permit călătoria până la capătul liniei la R.A.T.B. sau până la ieşirea din staţie de la Metrorex S.A.;
Abonamentul de o zi valabil pe liniile R.A.T.B. şi Metrorex S.A. permite un număr nelimitat de validări, atât la R.A.T.B., cât şi la Metrorex S.A., are valabilitate 24 ore începând cu ora şi minutul la care se face prima validare şi permite călătoria până la capătul liniei la R.A.T.B. sau până la ieşirea din staţie de la Metrorex S.A.
Comentarii articol (0)