Toate regulile privind obținerea unui nou permis în cazul expirării, pierderii, furtului, deteriorării permisului sau schimbării numelui titularului se regăsesc în Ordinul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) nr. 123/2013.
Astfel, cererea pentru eliberarea unui nou permis se depune personal la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor. Desigur, cine nu are timp să facă asta și are un permis eliberat după 1 ianuarie 2009 poate trimite cererea pentru eliberarea unui duplicat (adică obținerea unui nou permis, în situațiile când am rămas fără cel pe care-l aveam și era încă valabil) și prin poștă, pe adresa serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior sau prin e-mail.
Ce documente sunt necesare, conform ordinului MAI, pe lângă cererea aceasta:
- actul de identitate al titularului din care rezultă că acesta are domiciliul sau reședința în România, în original și copie (numai copie, desigur, dacă se trimite prin poștă, în cazul în care se cere un duplicat);
- dovada plății contravalorii permisului de conducere (68 de lei);
- permisul de conducere, atunci când acesta se află în posesia titularului;
- documentul emis de o unitate medicală autorizată, din care rezultă că titularul este apt din punct de vedere medical să conducă autovehicule din categoria pentru care solicită eliberarea permisului de conducere (dar numai pentru când se cere un nou permis pentru că actualul permis a expirat);
- două fotografii ale titularului, color, în format 35 x 38,5 mm, de dată recentă, în cazul românilor din străinătate (care pot cere permisul nou mandatând pe cineva să facă asta în numele lor).
Noul permis va fi livrat titlularului la adresa din România indicată de el sau se ridică de către acesta de la serviciul public comunitar indicat în cerere. În cazul în care nu poate fi identificat la adresa indicată în cerere, permisul de conducere se va ridica de la serviciul public comunitar în a cărui competență teritorială se află această adresă.
În cazul în care cererea a fost transmisă prin poștă, permisul de conducere se ridică de la serviciul public comunitar menționat de solicitant în cerere. Cei care au cerut duplicatul permisului prin e-mail se prezintă la serviciul public comunitar cu documentele în original (cele ale căror copii au fost transmise pe e-mail). Așadar, chiar dacă se poate cere un duplicat prin poștă sau e-mail, tot trebuie să ne deplasăm la sediu ca să ridicăm documentul.
Notă: Noi condiții pentru cei care vor să obțină sau să-și reînnoiască permisul și suferă de afecțiuni cardiovasculare sau de diabet au intrat recent în vigoare (detalii, aici).
Comentarii articol (13)