Veniturile pasive sunt urmărite și dorite de către toți antreprenorii care își pot canaliza, în acest fel, timpul către alte activități ale afacerii lor care ar putea necesita o atenție sporită: vânzarea produselor sau a serviciilor, îmbunătățirea departamentului de relații cu clienții, serviciile de garanție și post-garanție, constituirea unor surse noi de venit.
Diferența dintre venitul activ și venitul pasiv
Venitul activ este acela care încetează atunci cânte te-ai oprit din muncă. De aceea, cel mai cunoscut venit activ este salariul încasat pentru munca depusă zi de zi. Și persoanele care desfășoară activități independente obțin venituri active, chiar dacă nu sub forma unui salariu, acesta fiind cazul avocaților, notarilor, doctorilor, psihologilor, etc.
Prin urmare, venitul pasiv reprezintă veniturile pe care le obținem chiar dacă implicarea noastră este minimă în activitatea respectivă. Cu toate acestea, posibilitatea de a obține un venit pasiv constant pe termen lung necesită un efort minim din când în când. Printre cele mai cunoscute venituri pasive putem enumera chiria pentru un apartament și dobânda pentru banii păstrați în bancă.
Venitul pasiv trebuie întreținut permanent
Sursa care generează venitul pasiv necesită o întreținere constantă, chiar dacă efortul este minim. Să luăm drept exemplu cazul veniturilor pasive generate de o chirie. În cazul în care ai un apartament disponibil pe care îl închiriezi, vei obține constant, lună de lună, un venit pasiv sub forma unei chirii. Cu toate acestea, nu putem spune că nu mai este nevoie de implicare din partea ta. În continuare va trebui să te gestionezi eventualele nemulțumiri ale chiriașilor, să dispui efectuarea reparațiilor necesare sau să plătești impozitul pe proprietate.
Chiar dacă implicarea în gestionarea sursei care îți venerează venituri pasive este minimă, procurarea sau constituirea respectivei surse necesită foarte multă muncă. Revenind la exemplul anterior, va trebui să faci rost de banii necesari pentru achiziționarea apartamentului pe care îl vei închiria și care îți va genera apoi veniturile din chirie. Același lucru este valabil în toate situațiile.
Iată câteva exemple de venituri pasive:
1. Lansează-ți un blog
Una dintre cele mai importante surse de a genera venituri pasive o reprezintă lansarea unui blog. Acestea pot genera un număr uriaș de vizitatori, deși acest lucru nu se va petrece peste noapte. Dacă intenționezi să lansezi un blog, trebuie să fii conștient de faptul că, cel puțin pentru o perioadă de câteva luni, va trebui să investești destul de mult timp și efort.
Indiferent de nișa pe care te hotărăști să intri, dacă înțelegi cum funcționează comunicarea în mediul virtual, atunci lansarea unui blog poate fi o decizie înțeleaptă. După ce blogul își va câștiga o notorietate, vei avea audiența și platforma necesare pentru a obține venituri pasive.
2. Construiește-ți o pâlnie de vânzări
Pâlnia de vânzări (sau, în engleză, sales funnel) desemnează procesul de vânzare care se bazează pe obținerea datelor de contact ale unui număr cât mai mare de persoane interesate de produsul sau serviciul pe care tu îl oferi. Pornind de aici, poți stabili întâlniri, poți transmite oferte, poți face reduceri comerciale și poți aplica orice alte soluții prin care să generezi vânzări.
În mecanismul descris mai sus cea mai mare provocare este obținerea datelor de contact, iar pentru a ulura procesul poți oferi ceva la schimb oamenilor: un ghid practic, un e-book, participarea gratuită la un seminar informativ, un test-drive, o perioadă în care pot testa gratuit serviciul sau produsul tău.
3. Dezvoltă o aplicație de mobil
Evident, pentru a putea dezvolta o aplicație de mobil trebuie să ai cunoștințele necesare, astfel că această idee nu este la îndemâna oricui. În schimb, dacă ești un programator, poți crea o aplicație de mobil pe care să o oferi persoanelor interesate și să câștigi ulterior din vânzarea reclamei pe site sau din intermedierea cererii și a ofertei pentru respectivul produs sau serviciu. Cel mai bun exemplu pentru această idee de afaceri este Uber.
4. Filmează tutoriale video
Youtube este o resursă extraordinară pentru generarea veniturilor pasive. Deși nu este la îndemâna oricui, filmarea unor tutoriale video poate atrage un număr foarte mare de vizitatori. Prin urmare, oamenii vor fi convinși de calitatea produselor sau serviciilor respective în urma probei video oferite.
Prin urmare, va trebui să analizezi comportamentul vizitatorilor Youtube și să găsești acele lucruri pe care le poți face chiar tu: testarea unor produse, oferirea de meditații online, etc.
5. Ești fotograf? Vinde-ți fotografiile realizate
Dacă ești un fotograf pasionat, iar clienții tăi sunt întotdeauna mulțumiți de calitatea serviciilor tale, te poți gândi serios la generarea unor venituri pasive din munca ta. Alege fotografiile cele mai reprezentative, încarcă-le pe o platformă dedicată fotografiilor pe diverse categorii și așteaptă să fie cumpărate. Chiar dacă prețul per fotografie poate fi mic, aceste platforme online pot genera vânzarea a mii de fotografii, astfel că vei câștiga sume importante din vânzarea unui număr mare de fotografii. Te poți bucura de un succes mai mare dacă te dedici fotografiei de nișă, acolo unde concurența nu va fi atât de ridicată.
Notă: Acest articol face parte dintr-o campanie informativă derulată de avocatnet.ro pentru sprijinirea antreprenorilor care intenționează să lanseze sau să conducă o afacere. Toate materialele din serie pot fi citite aici.
Comentarii articol (0)