Empretec este un program internațional pentru dezvoltarea şi sprijinirea antreprenorilor, fiind operaţional în 35 de ţări din America Centrală, America Latină, Africa şi Orientul Mijlociu. România este prima ţară din Europa în care se implementează acest program de finanțare destinat antreprenorilor.
Procedura de implementare a acestui program de finanțare a fost aprobată astăzi prin Ordinul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat nr. 956/2018 și publicată în Monitorul Oficial.
Grupul-ţintă al acestui program de finananțare include antreprenori existenţi sau potenţiali precum şi top manageri, inclusiv specialişti din organizaţii publice sau private presupuşi a se comporta de o manieră antreprenorială sau managerială.
Înscrierea persoanelor interesate să participe la aceste ateliere de antreprenoriat va debuta miercuri la ora 10.00.
Implementarea programului Empretec va conduce la atingerea următoarelor obiective fixate în cadrul ghidului solicitantului:
- identificarea întreprinzătorilor de succes;
- dezvoltarea competenţelor personale antreprenoriale;
- dezvoltarea comportamentului antreprenorial cu scopul creării de noi afaceri cu caracter inovativ;
- generarea de idei noi de afaceri și de produse noi;
- mobilizarea resurselor antreprenoriale româneşti și întărirea dinamismului antreprenorial al întreprinderilor mici şi mijlocii din România;
- încurajarea schimbului de experienţă şi a dezvoltării relaţiilor pe plan local dar şi la nivel internaţional.
Pentru atingerea acestor obiective, programul Empretec va beneficia, în cursul anului 2018, de un buget de 504 mii de lei, ceea ce va permite, conform estimărilor MMACA, sprijinirea unui număr de o sută de beneficiari persoane fizice.
Bugetul alocat se distribuie în mod egal celor patru centre regionale care implementează acest program de finanțare, respectiv Brașov, Ploiești, Iași, Timișoara.
Obligațiile acestor centre regionale vor fi următoarele:
- încheierea de parteneriate cu instituţii publice şi/sau private;
- contractarea serviciilor specifice organizării workshop-urilor de pregătire antreprenorială;
- publicarea pe site-ul www.aippimm.ro a locaţiilor şi perioadelor de desfăşurare a cursurilor;
- asigură cheltuielile de organizare şi promovare a workshop-urilor, precum şi onorariile trainerilor pentru susţinerea celor patru workshop-uri.
Onorariile trainerilor nu vor depăși suma de 42.000 lei/workshop.
Beneficiarii activităților de formare profesională
Pot beneficia de prevederile acestui program doar persoanele fizice care îndeplinesc cumulativ, la data înscrierii în program, următoarele criterii de eligibilitate:
- sunt cetăţeni români sau cetățeni străini vorbitori de limbă română;
- au studii medii sau superioare definitivate cu diplomă de bacalaureat, licenţă sau adeverinţă care să ateste finalizarea studiilor;
- participă pentru prima dată la un atelier EMPRETEC;
- declară pe propria răspundere că vor participa continuu la toate activitățile workshop-ului pe perioada tuturor celor nouă zile de curs.
- prezintă adeverință că sunt apți din punct de vedere medical pentru efort.
Pentru workshop-urile organizate în cadrul acestui program, selecţia participanţilor se va face în ordinea înscrierii în program, după cum urmează:
- etapa I - verificarea condiţiilor de eligibilitate amintite anterior;
- etapa II - interviu organizat de către trainerii certificaţi ai programului.
Cele patru Agenții pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului vor asigura organizarea şi desfăşurarea workshop-urilor, astfel:
- va propune, împreună cu trainerii cursurilor, locaţiile de desfăşurare a workshop-urilor;
- pregătesc şi organizează împreună cu trainerii interviurile participanţilor;
- menţin legătura şi comunică cu trainerii şi participanţii în vederea bunei organizări şi desfăşurări ale workshop-urilor.
Înregistrarea formularelor de participare la workshop-urile organizate în cadrul primului stadiu al program Empretec se face online pe site-ul finanțatorului, începând de miercuri, ora 10.00.