Apare a doua aglomerare urbană a României
Două municipii importante, fiecare cu peste 200.000 locuitori, au decis să pregătească o zonă metropolitană pentru a implementa proiecte comune.
Primăriile municipiilor Brăila (206.000 locuitori) și Galați (286.000 de locuitori), dar și Consiliile Județene Brăila și Galați, au pus bazele unei asociații intercomunitare, prin intermediul căreia să fie promovate proiecte comune, potrivit publicației locale DeBrăila.ro.
Realizarea zonei metropolitane este unul dintre obiectivele asociației, susține primarul Brăilei Marian Dragomir. El se declară încrezător în reușita proiectului. Asociația va purta denumirea „Dunărea de Jos”, tocmai pentru a evita apariția disensiunilor născute din orgolii.
„Eu cred în acest proiect, nu particip la lucruri în care nu cred și nu îmi pierd vremea cu proiecte care nu se pot realiza. Lucrăm la statutul asociatiei”, a spus edilul Brăilei.
În Gorj se cultivă „aurul roșu”: 14.000 de euro kilogramul
Aurul roşu al gastronomiei creşte pe câmpurile din Gorj. Vorbim despre şofran, numit astfel din cauza preţului: se vinde şi cu 14.000 de euro kilogramul. Adus în Europa de spanioli, condimentul este cultivat aici tot de un iberic.
Originar din Orientul Mijlociu, şofranul creşte acum şi pe dealurile din Gorj. La fel de exotic precum condimentul, spaniolul Guzman Aparitio a cumpărat 15 hectare de teren în comuna Bustunchin. Nu a început să le cultive pe toate, pentru că l-ar fi costat 45.000 de euro. Bani pe care i-ar recupera totuşi rapid.
„În piaţa de desfacere, aici în Spania, de exemplu, se vinde cu 8.000 de euro kilogramul şi în Europa este în jur de 14.000 pe kilogram”, spune Guzman Aparitio, investitor spaniol.
Bucătarii confirmă. Şofranul este lux şi delicatesă. Spaniolii îl folosesc la paella, căreia îi dă culoarea galben-roşiatică specifică. Italienii îl adaugă în celebrele lor risotto-uri, iar indienii îl pun şi la dulciuri.
VIDEO. Reparaţii de suprafaţă la podul Constanţa din Capitală
Reparaţii de suprafaţă la podul Constanţa din Capitală. CFR a acoperit pilonii degradaţi ai podului, care în urmă cu o săptămână aveau armătura descoperită. Lucrarea nu pare una definitivă.
Deși anunțaseră inițial că vor face primele intervenții în luna mai, cei de la CFR s-au grăbit și au acoperit pilonii degradați cu un adeziv și cu o plasă pentru a împiedica dezlipirea bucăților din piloni. Muncitorii au îndepărtat și porțiunile care s-ar fi putut desprinde și ar fi putut să cadă pe mașini sau pietoni.
Reprezentanții CFR spun că aceste lucrări sunt provizorii și că, în paralel, desfășoară pregătiri pentru a lansa, în a doua parte a anului, o licitație pentru lucrări de amploare la acest pod, lucrări estimate la aproximativ 5 milioane de lei.
Comentarii articol (0)