Creșterea volumului de activitate nu este întotdeauna o decizie ușor de luat, mai ales dacă această schimbare afectează un număr mare de operațiuni ale societății. De la schimbarea sediului la crearea de noi locuri de muncă și achiziția de echipamente suplimentare, toate sunt elemente de care ar trebui să ținem cont și care pot influența semnificativ profitabilitatea societății pe termen mediu sau lung, atunci când pierdem controlul afacerii.
În acest context, Luiza Daneliuc prezintă, în cadrul unui videoclip recent, principalele provocări pe care le-a gestionat atunci când a luat decizia de a-și crește numărul clienților cărora le asigură servicii lunare de contabilitate și consultanță.
Iată care sunt cele mai mari provocări pe care un antreprenor trebuie să le gestioneze în afacerea sa, conform specialistei.
Creșterea afacerii trebuie să fie planificată în timp
O creștere explozivă a afacerii, cu toate că este visul multor antreprenori, este greu de gestionat pe termen scurt. Acceptarea mai multor clienți în afacerea ta va pune o presiune suplimentară asupra operațiunilor și procedurilor deja implementate, dar și asupra infrastructurii fizice și asupra personalului angajat.
Astfel, mai mulți clienți vor aduce un volum mai mare de activitate, iar acest lucru poate provoca o pierdere a calității serviciilor oferite. Pentru a respecta termenele de livrare asumate, oamenii vor trebui să lucreze ore suplimentare, iar echipamentele vor fi folosite aproape de capacitatea lor de producție. Dacă societatea nu se va adapta comenzilor în creștere, activitatea sa va avea de suferit, iar acest lucru poate duce chiar la pierderea clienților vechi, nemulțumiți că serviciile primite și-au pierdut calitatea cu care au fost obișnuiți.
Clienții obișnuiți să primească un răspuns prin e-mail într-un termen de 24 de ore vor fi supărați dacă mesajul nu sosește nici după trei sau patru zile.
Astfel, creșterea afacerii trebuie să fie planificată cu grijă, așa încât să se țină cont de faptul că societatea își va adapta infrastructura la noile provocări:
- se vor crea noi locuri de muncă, iar noii angajați vor avea nevoie de timp de învățare a procedurilor;
- se va extinde spațiul de lucru;
- se vor crea noi posturi de lucru, iar acest lucru presupune achiziția unor echipamente noi sau piese de mobilier noi.
Chiar dacă vei lua decizia să aloci mai mult timp propriei afaceri, trebuie să ții cont de faptul că eficiența ta va scădea puternic în cazul în care vei lucra mai multe ore pe o durată mai lungă de timp. Astfel, pe termen lung, decizia de a crea noi locuri de muncă nu poate fi amânată.
Toate aceste elemente determină pe termen scurt costuri suplimentare cărora societatea trebuie să le facă față. Prin urmare, o creștere a volumului activității desfășurate va provoca o creștere a cheltuielilor și nu neapărat a profitului societății.
Utilizarea unor programe informatice ușurează munca
De multe ori un produs sau un serviciu nu poate fi asigurat de o singură persoană. De asemenea, este important ca echipa să aibă acces la aceleași informații, iar baza de date să fie actualizată în timp real. Acest lucru va presupune ca societatea să utilizeze, pentru susținerea proceselor de lucru, diverse programe informatice pentru gestiunea stocurilor, pentru managementul activităților desfășurate, pentru facturare, etc.
Clienții au nevoi și așteptări diferite, iar dacă mai mulți angajați vor fi alocați aceluiași client, ei trebuie să cunoască aceste caracteristici individuale și să țină cont de ele pe durata colaborării. Poate fi vorba despre modalitatea preferată de contact, de predarea documentelor înainte de termen pentru a putea formula eventuale obiecții sau pur și simplu de elemente particulare privind activitatea desfășurată de client. Cu alte cuvinte, dacă aceste aspecte sunt importante pentru client, ele trebuie să fie importante și pentru noi.
Imaginea ta poate afecta imaginea afacerii tale
Cu toate că această afirmație este subiectivă, pentru un număr mare de oameni contează imaginea celui din spatele afacerii. Prin urmare, oricând de bune ar fi serviciile oferite, o imagine necorespunzătoare a antreprenorului sau a angajaților săi pot afecta colaborarea. Astfel, va trebui ca imaginea publică a afacerii, dar și a persoanelor implicate să fie impecabilă.
Acestea sunt doar câteva dintre provocările identificate de Luiza Daneliuc cărora antreprenorii trebuie să le facă față, asigurând o creștere constantă și sănătoasă a afacerii pe termen lung, fără ca procesele de lucru sau relațiile în cadrul echipei proprii să aibă de suferit.
Comentarii articol (0)