Deficit bugetar aproape dublat în doar o lună
Deficitul bugetar s-a dublat în ultima lună, potrivit cifrelor publicate în această seară de Ministerul Finanţelor. Astfel, diferenţa între venituri şi cheltuieli a ajuns la aproape 15 miliarde de lei.
Bilanţul prezentat de premierul României la începutul acestei săptămâni s-a limitat la reuşite şi a ocolit probleme care se ascund în buget. Prima dintre ele este că, deşi veniturile au fost mai mari, nu au ţinut pasul cu cheltuielile. Statul a încasat în primele şase luni ale acestui an 132 de miliarde de lei, dar a cheltuit 147 de miliarde. Peste 60 la sută din sumă au însemnat doar banii pentru salarii şi pentru asistenţa socială, categorie care include şi pensiile.
De partea cealaltă, statul a încasat din contribuţiile pentru asigurări aproape 47 de miliarde de lei, din TVA alte aproape 27 de miliarde şi încă 11,6 din impozitul pe salarii şi venit. Doar că această ultimă sumă este cu peste 21% mai mică decât în prima jumătate a lui 2017 ca urmare a reducerii impozitului de la 16% la 10%.
Calendar stabilit la podul de peste Dunăre, de la Brăila
Firmele Astaldi și IHI Japonia vor începe anul viitor lucrările de realizare a podului dunărean de la Brăila, definitivarea proiectului urmând să aibă loc în 2022.
Oficiali ai firmelor implicate in proiect au prezentat, miercuri, la Consiliul Județean Tulcea ultimele informații privind acest proiect. Discuțiile s-au purtat intre conducerea CJ Tulcea, reprezentanți ai ministerului de Finanțe, Companiei de Drumuri și Autostrăzi, precum și ai constructorilor. Ce se știe:
Cum va arăta construcția
Din cei 23 de kilometri ai acestui proiect, circa 17 km sunt pe limita județului Tulcea. Din 2 martie au avut loc și diverse investigații geotehnice și geologice în teren, respectiv realizarea a peste 4.800 metri liniari de foraje în circa 69 de puțuri de forat. Dintre acestea, circa 70% au fost realizate pe zona județului Tulcea, deoarece 65% din proiect este în județul Tulcea.
Cum s-au descurcat vagoanele CFR Călători pe linia de 160 de kilometri la oră
Trenurile au continuat și joi să circule cu o viteză inferioară celei de 40 kilometri la oră pe secțiunea de cale ferată modernizată Sighișoara Daneș pe care, miercuri, CFR SA spunea că se poate circula cu 160 kilometri la oră.
Laudă mare, rezultate puține, cel puțin deocamdată, până se definitivează modernizarea întregului Coridor IV feroviar de transport pan-european.
Deși CFR SA a anunțat miercuri că pe secțiunea Sighișoara-Daneș se poate circula cu 160 de kilometri la oră, trenurile CFR Călători nu au reușit joi să depășească viteza de 40 de kilometri la oră.
Cele cinci perechi de trenuri zilnice care circulă între cele două localități au avut nevoie de 16 minute ca să parcurgă cei 10 kilometri care le desparte. Media vitezei a fost astfel de 37,5 kilometri la oră, adică mult sub cea de pe întreaga rețea feroviară, cifrată la 50 kilometri la oră.
Comentarii articol (0)