Pentru finanțarea diverselor idei de afaceri se organizează sesiuni online de depunere a proiectelor, solicitanții fiind obligați să depună, în completarea cererilor de finanțare proprii, și alte documente justificative.
Numărul acestor documente suplimentare diferă foarte mult în funcție de linia de finanțare, vechimea solicitantului de fonduri nerambursabile și complexitatea proiectului, însă cele mai importante sunt următoarele:
- certificatul de înregistrare al societății la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC);
- actul constitutiv al societății;
- certificatul constatator emis de către ONRC la data depunerii proiectului;
- oferte financiare și tehnice pentru investiția vizată de proiect;
- declarații pe proprie răspundere ale reprezentantului legal al societății pentru confirmarea faptului că firma nu are datorii la bugetul de stat sau bugetele locale, că firma este încadrată în categoria întreprinderilor mici și mijlocii, etc;
- copia cărții de identitate a reprezentantului legal;
- CV-uri ale specialiștilor ce se vor implica în realizarea proiectului;
- organigrama societății;
- lista mijloacelor fixe din dotarea societății.
Documentele trebuie să fie obținute și depuse împreună cu restul documentației cerute (cerere de finanțare și plan de afaceri) și să se afle în termen de valabilitate la data transmiterii lor către autoritatea finanțatoare. În caz contrar, atunci când lipsesc documente obligatorii sau acestea sunt expirate, finanțatorul decide eliminarea solicitantului din procedură.
Obținerea acestor documente cade în cele mai multe cazuri în sarcina solicitantului de fonduri nerambursabile, însă obligația poate fi împărțită cu firma de consultanță în cazul în care părțile decid în acest sens prin intermediul contractului de consultanță.
Notă: Prezentul articol face parte dintr-o campanie informativă prin care avocatnet.ro vrea să educe antreprenorii care se lovesc pentru prima oară de finanțările nerambursabile. Toate articolele din serie sunt disponibile aici.
Comentarii articol (0)