Este vorba de Ordinul Ministerului Muncii nr. 2.169/2018 de aprobare a Metodologiei de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice. Acesta a fost publicat pe 17 octombrie 2018 în Monitorul Oficial și se aplică de la momentul apariției.
Instituțiile și autoritățile publice trebuie să raporteze online din nou salariile bugetarilor, așa cum s-a întâmplat și până la finele anului 2017. Totuși, de data asta raportarea se face o singură dată pe an, în luna octombrie, nu în fiecare lună, așa cum se întâmplase în trecut. Obligația se aplică chiar din acest an, ceea ce înseamnă că autoritățile mai au la dispoziție doar ziua de astăzi pentru a transmite datele pentru 2018.
„Transmiterea datelor se va face în format electronic, în perioada 1 - 30 octombrie a fiecărui an, în conformitate cu Metodologia de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin”, este explicat în ordinul de ministru, fiind precizat că se raportează, practic, veniturile din luna anterioară, adică cele din septembrie.
Mai precis, la Fisc trebuie să ajungă salariile celor care exercită o funcție în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu, a unui act administrativ de numire ori a unui alt fel de act emis în condițiile legii. În acest sens, instituțiile și autoritățile publice folosesc formularul inteligent L153, care a fost publicat, inclusiv cu indicații de completare, pe site-ul Fiscului și pe cel al Ministerului Muncii. Formularul trebuie transmis prin intermediul portalului e-guvernare.ro.
Foarte important este că veniturile bugetarilor trebuie raportate anual de instituțiile și autoritățile publice chiar dacă deja se fac raportări în Revisal.
La transmiterea online a salariilor este necesară semnătura electronică. În caz contrar, există și posibilitatea de a raporta veniturile bugetarilor prin depunerea la Fisc a formularului L153, atât în format tipărit, cât și pe CD sau stick USB.
În noiembrie 2016, pentru a avea o imagine de ansamblu asupra tuturor bugetarilor plătiți din fonduri publice, pentru stabilirea unei noi legi a salarizării unitare, Guvernul a împărțit Revisal în Registrul public și Registrul privat.
Concret, pentru salariații din mediul privat (adică cei angajați cu contract individual de muncă), angajatorii foloseau Registrul privat, iar pentru persoanele plătite din fonduri publice (adică cei care exercită o funcție în baza unui contract individual de muncă, a unui act administrativ de numire ori a unui alt fel de act emis în baza legii), instituțiile și autoritățile foloseau Registrul public. Instituțiile și autoritățile publice foloseau, în acest sens, formularul electronic M500.
Revenirea la un Revisal unic și eliminarea raportării prin formularul M500 s-au produs în decembrie 2017, după ce autoritățile au dat noua Lege a salarizării bugetare.
Comentarii articol (0)