Toate modificările ce vizează activitatea gestionarilor se găsesc în Propunerea legislativă privind încadrarea în muncă a gestionarilor, proiect ce a fost adoptat de curând în Senat. Propunerea are nevoie, pentru a se putea aplica, de votul Camerei Deputaților și de publicarea în Monitorul Oficial.
O parte din modificările introduse de proiectul de act normativ vizează actele ce trebuie prezentate, în mod obligatoriu, la angajare de către cei ce doresc să ocupe un post de gestionar. Astfel, potrivit documentului, gestionarii vor fi obligați să prezinte, printre altele, un certificat medical, dar și un aviz psihologic. Mai multe detalii, aici.
În schimb, dacă propunerea legislativă va ajunge să se aplice, cei ce vor să se angajeze ca gestionari vor scăpa de prezentarea, în mod obligatoriu, a adeverinței eliberate de anteriorul angajator, din care să rezulte că nu a produs acestuia pagube materiale sau, în cazul în care gestionarul a produs pagube, că le-a acoperit. Practic, adeverința va indica eventualele datorii pe care gestionarul le are la fostul angajator.
Totuși, dacă angajatorul solicită o adeverință din care să rezulte că gestionarul nu are datorii față de firma unde a activat în trecut, cei ce doresc să fie încadrați în muncă ca gestionari vor trebui să se adreseze fostului angajator pentru a obține un astfel de document.
În cazul în care cel ce dorește să ocupe un post de gestionar într-o altă firmă va solicita fostului angajator o astfel de adeverință, acesta din urmă va fi obligat “să emită și să comunice adeverința solicitantului în termen de 5 zile de la data solicitării”.
Atenție! Această propunere legislativă NU se aplică momentan. Pentru a intra în vigoare, aceasta trebuie adoptată de Camera Deputaților, promulgată prin decret prezidențial și publicată în Monitorul Oficial.