ANPC a pus recent în dezbatere publică un proiect de ordin care, după ce va ajunge să se aplice, va impune măsuri ce vor ajuta la informarea corectă a cumpărătorilor de produse sau servicii ce au fost incluse în diverse campanii promoționale. Pentru a se aplica, proiectul de act normativ trebuie să fie adoptat de ANPC și publicat în Monitorul Oficial.
Mai exact, pentru a putea vinde în continuare produsele aflate pe stoc, care au făcut obiectul unor campanii promoționale sau de vânzare cu prime, comercianții vor trebui să ceară acordul ANPC, prin transmiterea unui dosar ce va trebui să conțină:
- solicitarea (în care să fie menționate datele campaniei promoționale/vânzării cu prime);
- atașarea stocurilor de produse ce au inscripționate elementele campaniei;
- atașarea stocurilor de premii neacordate;
- estimarea perioadei de epuizare a stocurilor existente.
Vânzarea cu prime reprezintă, potrivit Ordonanței nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață, “acea practică comercială prin care cu ocazia unei vânzări de produse/servicii sau a unei oferte de vânzare de produse/servicii se oferă consumatorului, cu titlu gratuit, prime sub forma unor produse/servicii”.
Odată cu acordul de a continua vânzarea produselor care au inscripționate detaliile campaniei promoționale încheiate, ANPC va transmite și o plachetă ce va trebui afișată la raft, lângă produse.
Totodată, în perioada în care se continuă vânzarea de produse rămase din campanii promoționale, premiile rămase în stoc se vor acorda câștigătorilor. Cu alte cuvinte, dacă mai sunt în stoc atât produse, cât și premii, campania promoțională se prelungește.
Atenţie! Proiectul nu se aplică momentan. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie să primească semnătura președintelui ANPC și să fie publicat în Monitorul Oficial.