Inițiatorul propunerii legislative voia ca cei care sună de cel puțin zece ori într-un interval de 15 minute la numărul de urgență 112 (sau dau cel puțin zece mesaje la 113) să nu mai poată apela apoi serviciul de urgențe. Astfel, considera inițiatorul, cei care folosesc abuziv acest număr nu ar mai fi tentați să o facă dacă ar ști că, altădată, în cazul unei urgențe reale, nu ar mai avea cum să apeleze 112 de pe respectivul telefon.
"Apelul agresiv și mesajul agresiv atrag restricționarea accesului la SNUAU (Serviciul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă - n. red.) a postului telefonic respectiv, cu efect imediat", prevedea propunerea. Practic, operatorul de telefonie ar fi încercat să identifice persoana înainte, după care ar fi transmis postului de telefonie restricționarea serviciului de apeluri de urgență.
Inițiatorul mai dorea și vânzarea doar a telefoanelor mobile care au instalate aplicațiile de apel/mesaj de urgență ale Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Dacă ar fi ajuns să devină lege, în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare, telefoanele care nu ar fi avut preinstalate aplicațiile STS nu ar mai fi putut fi comercializate la noi.
În prezent, prin intermediul aplicaţiei Apel 112 a STS se face apelarea în situaţii de urgenţă, aplicaţia fiind disponibilă pentru toţi posesorii de smartphone-uri. Utilizatorii trebuie să aibă serviciul de date activat pe abonamentul sau cartela preplătită pe care o dețin pentru a folosi aplicația. Desigur, ea este disponibilă gratuit.
Atenție! Propunerea legislativă NU se va aplica. După respingerea definitivă de către Camera Deputaţilor (Camera decizională în acest caz), propunerea legislativă şi-a încheiat parcursul legislativ.
Comentarii articol (3)