Studiul în cauză a fost făcut de Capgemini, o entitate care oferă servicii digitale și, printre altele, este implicată și în proiecte de cercetare. Probabil cea mai importantă concluzie a studiului este că, dincolo de toate dificultățile pe care companiile le au în ceea ce privește conformarea cu legislația în domeniul protecției datelor (în special GDPR), există și o serie de avantaje, în special de ordin concurențial. Aceste avantaje apar în privința companiilor care investesc în măsuri de conformare, comparativ cu cele care nu investesc sau investesc insuficient:
- venituri mai mari decât concurenții ale căror activități sunt neconforme sau doar parțial conforme cu GDPR;
- grad de mulțumire mai ridicat în ceea ce privește clientul, comparativ cu aceiași concurenți ale căror activități sunt neconforme sau doar parțial conforme;
- mai multă încredere din partea clientului;
- reputație mai bună pentru companie;
- îmbunătățiri în activitatea de marketing;
- un grad mai ridicat de satisfacție și în ceea ce privește angajații proprii.
Studiul s-a bazat pe un număr foarte mare de interviuri luate directorilor de companii și persoanelor din conducerea entităților cu activitate de prelucrare a datelor (de exemplu, în domeniul bancar, în cel de asigurări, în telecomunicații sau în „retail”). În privința țărilor unde s-au luat interviurile, România nu se află printre ele. Însă concluziile pot fi extrapolate și la România, în mod rezonabil, din două motive:
- efectele par a fi legate, în mare parte, de atitudinea consumatorului față de o firmă; prin urmare, faptul că o firmă românească investește în măsuri de conformare ar trebui să ducă la o încredere sporită din partea consumatorului, în ceea ce privește produsele/serviciile firmei respective, deci să determine acel consumator să prefere acea firmă;
- GDPR-ul, de exemplu, este un act normativ european cu efecte transnaționale - astfel, în privința firmelor care pot avea activitate ce vizează mai multe state (cum ar fi cazul firmelor din domeniul IT), multe din concluziile studiului se pot aplica direct.
Avocatnet.ro a mai scris, în trecut, despre avantajele pe care le pot avea firmele, ca urmare a investiției în măsuri de conformare cu GDPR: de exemplu, aici sau aici.
Comentarii articol (0)