Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.196/2018 privind înființarea, organizarea şi funcționarea asociațiilor de proprietari şi administrarea condominiilor a fost de curând înregistrată la Senat pentru discuții și este deja a doua propunere de modificare a actualei legi a asociațiilor depusă în decursul unei luni de zile (am scris despre prima propunere în acest material).
Printre alte modificări propuse, parlamentarii care au înaintat documentul vor să-i scape pe administratori de obligația de a-și lua certificate profesionale, așa cum prevede acum legea. Noua lege a asociațiilor a adus această obligație și administratorilor li s-a dat inițial un termen de un an de zile pentru obținerea certificatelor. La finele lui august 2019 însă, termenul s-a prelungit până în ianuarie 2021.
Certificatul trebuie obținut, potrivit legii, și de către administratorii deja în funcție, de unde și termenul de conformare. Inițiatorii acestui proiect propun însă eliminarea acestei condiții, administratorii în funcție putând să rămână în legalitate având doar diploma de absolvire a unui curs de calificare ca administrator de imobile/condominii.
Mai mult, parlamentarii vor să scoată din schemă și atestatele de administrator, necesare acum potrivit Legii nr. 196/2018. Acum, legea prevede că atestatul e actul care dovedește calitatea de administrator, prin care persoanele ce dețin certificatele de calificare sunt atestate de primar, în baza unei hotărâri a consiliului local. Atestatul nu se dă însă în lipsa cazierului judiciar și a celui fiscal și nu se emite dacă solicitantul a suferit o condamnare definitivă pentru o infracțiune economico-financiară. Practic, asta îi împiedică actualmente pe cei cu astfel de condamnări să fie atestați pentru administrarea de imobile.
Atenție! Propunerea legislativă NU se aplică momentan. Ea trebuie adoptată în Parlament, aprobată prin decret de președintele statului și publicată în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (1)