Parcursul ofertei, de la formulare la aprobare
Pentru orice departament de vânzări, structura ofertelor suferă modificări de la prima discuție cu clientul la semnarea contractului. În domenii precum telecom, medical, asigurări, financiar-bancar, negocierea este de multe ori impulsionată de contra-ofertele pe care potențialul client le-a primit de la o altă firmă.
Desigur, agenții de vânzări au o anumită libertate de negociere. Însă atunci când nivelul profitabilității ofertei este spre nivelul minim, este nevoie de aprobarea unui manager. În multe softuri de ofertare, aceste solicitări petrec câteva zile cu statusul „derogat la manager”. În acest timp, clientul poate accepta contra-oferta pe care o are.
De ce este diferită aplicația CPQ StudioScope? Și cum vă ajută să rezolvați mai rapid și eficient solicitările de aprobare a ofertelor?
1. Softul de vânzări calculează automat profitabilitatea ofertei
În aplicația CPQ StudioScope, agentul de vânzări vede imediat valoarea profitabilității unei oferte după discuția cu clientul. În funcție de această valoare, softul îi oferă agentului trei posibilități:
- Oferta pre-aprobată - se poate semna contractul cu clientul;
- Oferta derogată spre manager pentru aprobare;
- Oferta respinsă.
Astfel, aplicația face un triaj automat al ofertelor, iar dumneavoastră veți primi un număr mai mic de solicitări de aprobare.
2. Aplicația CPQ StudioScope blochează editarea ofertei trimise spre aprobare
Evaluarea ofertei trimise spre aprobare este mult mai simplă atunci când aveți în față date clare, finale. Odată ce a trimis o ofertă spre aprobare, agentul de vânzări nu mai poate interveni pentru a efectua modificări.
3. Notificări pe email și în cadrul aplicației pentru oferte derogate
Aplicația CPQ StudioScope emite notificări și pe email, și în interfața softului de fiecare dată când ați primit o solicitare de evaluare și aprobare pentru o ofertă. Astfel, veți putea procesa mult mai rapid aceste solicitări.
De asemenea, veți avea întotdeauna evidența listei de oferte de aprobat, ceea ce vă ajută să planificați mai eficient timpul și să stabiliți prioritățile. Odată ce ați luat o decizie în legătură cu oferta, agentul care a trimis-o va primi, de asemenea, o notificare în acest sens.
4. Câmpuri separate pentru fiecare persoană care analizează oferta
Aplicația CPQ StudioScope nu permite suprascrierea ofertei inițiale. Pentru fiecare persoană implicată – agent, manager de vânzări, manager regional etc. – există un câmp de lucru special.
Astfel, veți avea tot timpul o imagine completă a evoluției ofertei, de la forma inițială la cea finală. De asemenea, nicio ofertă modificată nu este considerată finalizată până când nu primește acceptul sau refuzul clientului potențial.
5. Analiza comparativă a ofertei față de solicitarea clientului
De la prima discuție dintre agentul de vânzâri și client până la oferta modificată propusă de manager, toate informațiile apar în câmpurile de lucru din aplicația CPQ StudioScope. În funcție de procentul de oferte acceptate și respinse, puteți să reevaluați și să optimizați ofertele companiei.
Veți putea crea un echilibru între nivelul profitabilității și solicitările clienților pentru a maximiza rata de acceptare a ofertelor companiei. De asemenea, puteți evalua și activitatea agenților de vânzări în funcție de procentul de contracte încheiate din volumul total de oferte prezentate.
Aplicația CPQ StudioScope vă permite cel mai înalt nivel de customizare dintre toate softurile de acest tip de pe piață. Descoperiți cât de ușor puteți configura aplicația programând un demo: https://www.studioscope.ro/demo.
*Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
Comentarii articol (0)